روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی

  • روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی

هفتم تیرهر سال، به مناسبت بمباران شیمیایی شهر سردشت، روز مبارزه با سلاح های شیمیایی و میکروبی نام گذاری شده است. در سال 1366 درزمان جنگ ایران و عراق، نیروهای عراقی پس از اینکه در خوزستان و مناطق مرزی سرپل ذهاب، کردستان و قصر شیرین شکست هایی خوردند، به کاربرد گازهای سمی اقدام کردند و با استفاده از گاز اعصاب ازنوع "تابون" تلفات زیادی را به نیروهای ایرانی در "جزایر مجنون" تحمیل کردند.بمیاران شهر سردشت در 7 تیر 1366 یکی از جنایات جنگی مهم عراق علیه نیروهای ایرانی و غیر نظامیان بود.

  • تولد هلن كلر

هِلِن آدامْزْ كِلِر، نابغه نابينا و ناشنواي امريكايى در 27 ژوئن 1880م در امريكا به دنيا آمد و در 19 ماهگي بر اثر بيماري، شنوايى و بينايى خود را از دست داد.هِلِن كلر سرانجام در سال 1968م در هشتاد و هشت سالگي درگذشت در حالي كه او را دانشمندترين كور و كر دنيا لقب داده بودند.

  • تولد هانس شپمان

هانس شپمان متولد 27ژوئن 1869 بود. وی جنین شناس آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی- پزشکی 1935 برای کشف اثر القای جنین است که در  9 سپتامبر 1941 درگذشت.

  • تولد مارتینوس جاستینوس گادفریدوس ولتمن

مارتینوس جاستینوس گادفریدوس ولتمن  متولد 27ژوئن 1931 است. وی فیزیکدان هلندی و برنده جایزه نوبل فیزیک 1999 برای تحقیقات در حوزه نظریه ذرات است.

  • تولد آگوستوس دمورگان

آگوستوس دمورگان متولد 27ژوئن 1806 بود . وی ریاضیدان انگلیسی و پایه گذار قوانین دمورگاناست که در 18 مارس 1871 درگذشت.

  • تولد الکسی بووا

الکسی بووا متولد 27ژوئن 1767 بود . وی ستاره شناس فرانسوی که با ارائه مشاهدات دقیق از بی نظمی در حرکت اورانوس و فرضیه وجود یک سیاره هشتم در منظومه شمسی شهرت داشت که در 7 ژوئن 1843 درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا