ون گوگ همه‌جانبه در شهر تورنتوی کانادا برگزار می شود

با این کار همه علاقه‌مندان به هنر امپرسیونیست را فرامی‌خوانند تا از درون اتاقک امن خودروهایشان آن را «گوگ‌دید» بزنند (اصطلاح جالب سازندگان نمایشگاه).

این تور ویژه از هجدهم تا بیست و هشتم ماه ژوئن برگزار خواهد شد و در هر سانس چهارده خودرو می‌توانند از آن بازدید کنند. مهمانان خواهند توانست بدون بیرون آمدن از ماشینشان یک نمایش 35 دقیقه‌ای چندحسی را تماشا کنند و بدین ترتیب فاصله مناسب را نیز از دیگر تماشاچیان حفظ نمایند.

در این نمایش پرنور و روشن، تصویر پروژکتوری شماری از پرآوازه‌ترین نقاشی‌های هنرمند سرشناس وینسِنت وَن گوگ را روی دیوارهای یک انبارخانه تماشا خواهید کرد و هم‌زمان آمیخته‌ای جالب از صداهای طبیعی و موسیقی معاصر گوشتان را نوازش خواهد داد. نوازش شانه‌وار آفتاب‌گردان‌ها (اثری مربوط به سال 1888)ی او را با دیدن این اثر در مقیاس بزرگ و درست بالای سرتان حس می‌کنید و به حقیقت افسانه‌ای و فراحیاتی این هنرمند پی می‌برید. یکی از تولیدکنندگان نمایشگاه به نام کوری راس می‌گوید: «چراغ‌ها خاموش می‌شوند و تصویراندازی با پروژکتور آغاز می‌شود. حس خواهید کرد که خودرویتان در میان نقاشی‌ها شناور است.»

او می‌افزاید: «شنیدیم که دیگر سازمان‌های هنری شهر تورنتو و منطقه اونتاریو و حتی کانادا از فعالیت خود بازایستاده‌اند و هنرمندان و هنرکاران در حال از دست دادن شغلشان هستند… این امر بیش‌ازپیش به ما انگیزه داد تا راهی برای راه‌اندازی نمایشمان بیابیم». این نمایشگاه اوایل امسال در پاریس برای نخستین بار برگزارشده و بازدیدکنندگان را شگفت‌زده کرده بود و اکنون شهروندان تورنتو نیز آن‌قدر برای دیدن آن هیجان‌زده‌اند که همه بلیت‌های این تور خودرویی به فروش رفته است.

البته خوشبختانه قرار است این نمایش یکم جولای دوباره باز شود و با ملاحظات ایمنی تازه‌ای که برای محافظت از بازدیدکنندگان و کارکنان در نظر گرفته خواهند شد، افراد بتوانند با پای پیاده از آن دیدن کنند. در بازگشایی دوم همه بازدیدکنندگان و کارکنان موظف خواهند بود تا هنگام گشتن در نمایشگاه ماسک بزنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا