راه‌اندازی مرکز نوآوری دیجیتال در ۳ صنعت بزرگ کشور

مهدی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: از یک سال پیش در ستاد برای گذار به سمت تحول دیجیتال و نسل چهارم انقلاب صنعتی برنامه ریزی و بر اساس آن طرحی ارایه شد که طبق آن باید یک نسل جدید از استارتاپ ها را پرورش می دادیم تا آنها به نیاز صنعت پیوند بخورند و کار آنها ایجاد تحول دیجیتال و گذار به انقلاب صنعتی چهارم در صنایع بالا باشد.

تحول دیجیتال یکپارچه‌سازی فناوری دیجیتال در تمام زمینه‌های کسب و کار است و به طور ریشه‌ای بر تغییر نحوه انجام عملیات آن و ارزش‌رسانی به مشتری تمرکز دارد. به علاوه، به ایجاد تغییرات فرهنگی سازمانی که برای مقابله با چالش‌های وضع موجود نیاز است، می‌پردازد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد برنامه طراحی شده گفت: این برنامه را در ابتدا برای صنعت فولاد شروع کردیم؛ اولین کلنگ راه اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در پارک فناوری دانشگاه تهران برای صنعت فولاد زده شد و در نظر داریم در سایر صنایع نیز این کار انجام شود.

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر برای دیگر صنایع بزرگ کشور از قبیل صنعت نفت، خودرو و نساجی این طرح در حال پیاده سازی است؛ اینها صنایعی هستند که اگر در آنها تحول دیجیتال اتفاق بیفتند، بهره وری صنعتشان چند برابر خواهد شد و می تواند اثرات اقتصادی بزرگی برای مجموعه و کشور به همراه داشته باشد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: درحال حاضر در حوزه معدن دو شتابدهنده ایجاد شده است و در صنعت نفت نیز فعالیت هایی در حوزه استارتاپی شروع شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، مرکز نوآوری، محلی برای گردآوری متخصصان، تصمیم گیری و کار روی پروژه های نوآوری در تحول دیجیتال است که با همکاری دولت، دانشگاه و صنعت صورت خواهد گرفت.

محمدی افزود: همکاری در مرکز نوآوری تحول دیجیتال صرفا به معنای همکاری با دانشگاه نیست بلکه اولین همکاری سه گانه دولت، دانشگاه و صنعت خواهد بود. در مرکز نوآوری تحول دیجیتال، بخش دولت، صنعت و دانشگاه که ارکان اصلی اکوسیستم نوآوری هستند، گردهم جمع شده و با همکاری روی برنامه و پروژه ای جدید فعالیت می کنند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا