شرط ابلاغ اصلاحات شیوه‌نامه جدید انضباطی به دانشگاه‌ها

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شهریورماه سال گذشته، شیوه نامه انضباطی ۲۷ مردادماه به تصویب وزیران علوم و بهداشت رسید و به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پزشکی و غیرپزشکی ابلاغ شد. اما بعد از ابلاغ آن، بندهایی از شیوه نامه مورد انتقاد جمعی از دانشجویان کشور قرار گرفت به طوری که لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری به این مسأله ورود کرد و با نماینده دانشجویانی که نسبت به این شیوه نامه انتقاد داشتند جلسه ای برگزار کرد.

در این جلسه به گفته جنیدی از دانشجویان خواسته شد پیشنهادهای خود را برای اصلاح شیوه نامه به معاونت حقوقی ارسال کنند.

در این زمینه منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیش از این به ایرنا گفت: هدف تدوین کنندگان این شیوه‌نامه بهبود روند رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در دانشگاه‌ها و حفاظت از حقوق قانونی دانشجویان است و مسوولان دانشگاه‌ها باید در روند رسیدگی به پرونده های انضباطی نهایت دقت را در حفاظت از حقوق دانشجویان به کار بندند.

این آیین نامه سال ۷۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که شیوه نامه آن سال ۸۸ به دانشگاه ها ابلاغ و شیوه نامه تازه، جایگزین شیوه نامه سال ۸۸ شد.

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به آخرین وضعیت اصلاح شیوه نامه انضباطی مصوب سال ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاحات مطرح شده در قالب یک جمع بندی در یک جلسه حضوری در اختیار معاون حقوقی رییس جمهوری قرار می گیرد.

وی افزود: در این زمینه، وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتقادهای مورد بحث در این شیوه نامه را با دریافت نظرات معاون حقوقی رییس جمهوری و دفاتر حقوقی ۲ وزارتخانه بررسی کردند.

معاون وزیر علوم زمان برگزاری جلسه با معاون حقوقی رییس جمهوری برای جمع بندی نهایی را تیرماه امسال اعلام کرد.

صدیقی به انتقادهای مطرح شده در این شیوه نامه اشاره و خاطرنشان کرد: هر ۲ وزارتخانه بخش هایی از نظرات که به حق بود و قابلیت اجرایی  هم داشت را جمع بندی کردند که البته این بررسی ها هنوز در حال انجام است.

وی تاکید کرد که این جمع بندی ها و اصلاحات در نهایت تا قبل از شروع سال تحصیلی به دانشگاه ها ابلاغ می شود و در حال حاضر شیوه نامه پیشین انضباطی در حال اجرا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا