تراشه‌های هوش مصنوعی می خوابند

شبکه‌های عصبی مبتنی بر هوش مصنوعی شباهت‌های زیادی به انسان دارند و تفاوت‌های آنها با رایانه‌های سنتی روز به روز در حال افزایش است. از همین رو این شبکه‌ها نباید توسط انسان‌ها خاموش و روشن شوند و به علت بهره مندی آنها از قدرت تصمیم‌گیری و هوش، خودشان می‌توانند در مورد زمان روشن و خاموش شدن تصمیم گرفته و به این شکل برای خواب و استراحت در زمان مناسب برنامه‌ریزی کنند.

تراشه‌های هوش مصنوعی مذکور در زمانی که فعالیتی ندارند سیگنال‌های اندک و آهسته ای را رد و بدل می‌کنند که مشابه با عملکرد شبکه عصبی مغز در زمان استراحت و خوابیدن است.

شبکه‌های عصبی مذکور از نورون‌های مصنوعی تشکیل شده‌اند که عملکردی مشابه با مغز واقعی انسان دارند و ارتباطات آنها با یکدیگر در گذر زمان بیشتر و دقیق‌تر می‌شود. این شبکه‌ها می‌توانند برای پردازش و درک دقیق تصاویر و اصوات به کار گرفته شوند.

این تراشه‌های جدید هم از توانایی خودآموزی بیشتری برخوردار هستند و هم می‌توانند خاطرات قبلی را با دقت و جزئیات بیشتری به ذهن بسپارند و با طراحی و استفاده مداوم از آنها می‌توان روش‌های تازه ای برای درمان بیماری‌هایی همچون آلزایمر، افسردگی، چاقی و غیره یافت.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا