انواع آزمون آیلتس را بشناسیم

شیوع ویروس کرونا در کشور برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در کشور را مختل کرده است که از جمله آن مجموعه آزمون‌های آیلتس است. یعنی آزمون‌های IELTS, Life Skills, UKVI برگزار نمی‌شود. شاید جالب باشد که تفاوت هر یک از این گروه‌های زبان آیلتس مشخص شود و اینکه هر یک از این آزمون‌ها برای چه برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس یکی از پرمخاطبترین آزمون زبان انگلیسی جهان است که در ۲۷۰ مرکز امتحانی و ۱۱۰ کشور با حضور ۳ میلیون نفر برگزار می‌شود. کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به یکی از کشورهای انگلیسی‌زبان نظیر انگلستان، استرالیا، کانادا و نیوزیلند را دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند و نمره قبولی در این آزمون را به عنوان یکی از شرایط پذیرش اقامت ارائه دهند.

حال مجموعه آیلتس ۴ نوع آزمون برای هر دسته از مخاطبان خود برگزار می‌کند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارد. آزمون آیلتس جنرال برای کسانیکه قصد مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان برای تحصیل در مقاطع دیپلم یا کاردانی دارند برگزار می‌شود.

آزمون آیلتس آکادمیک UKVI برای کسانیکه قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی به بالاتر را دارند برگزار می‌شود. آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز برای کسانی که متقاضی دریافت ویزای Family Member برای انگلستان دارند صورت می‌گیرد. حال این آزمون‌ها تا ۳۱ اردیبهشت در ایران برگزار نمی‌شود و برای نوبت های بعدی برگزاری تصمیم گیری خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا