نمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین در روم

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیا ، بزرگترین نمایشگاه معرفی و ارائه هواپیماهای بدون سرنشین در سطح قاره اروپا به میزبانی این کشور در شهر روم در حال اجرا است . این نمایشگاه در یک فرودگاه برگزار شده و از روز جمعه آغاز به کار کرده است .

در همین زمینه لوسیانو کاسترو Luciano Castro  ، مدیر برگذار کننده این نمایشگاه ، اعلام کرد : " آینده صنعت هوانوردی ، با هواپیماهای بدون سرنشین گره خورده است و شرایط این هواپیماها در حال حاضر ، مشابه شرایط هواپیماهای ساخته شده توسط برادران رایت در یک قرن پیش است . "

لازم به ذکر است که این نمایشگاه برای مدت زمان سه روز پیش بینی شده است و امروز دوشنبه یکم ژوئن ( برابر با یازدهم خرداد ) روز پایانی این نمایشگاه خواهد بود . بر اساس اطلاعات منتشر شده درباره این نمایشگاه ، بیش از 60 شرکت و تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین در این نمایشگاه سه روزه با نام The three-day Rome Drone 2015 شرکت کرده  و بیش از دویست نمونه از هواپیماهای بدون سرنشین طی مدت زمان برگذاری نمایشگاه ، به نمایش گذاشته شده اند . از مهمترین نمونه هواپیماهای بدون سرنشین ارائه شده در این نمایشگاه می توان به هواپیمای بدون سرنشین امداد رسان صلیب سرخ Red Cross relief drones و هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده در فعالیت های ارتشی و هواپیماهای ویژه پلیس اشاره کرد .

در حاشیه این نمایشگاه همچنین 50 هواپیمای بدون سرنشین که توسط کودکان طراحی و ساخته شده بود نیز به نمایش گذاشته شده و به طور همزمان به پرواز در آمدند .  لازم به ذکر است که طی سال های اخیر استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در موضوعات و شاخه های گوناگونی از جمله کشاورزی ، باستان شناسی ، تهیه گزارش های خبری و بسیاری از دیگر حوزه ها گسترش یافته است .

در همین زمینه والریا فدلی Valeria Fedeli سخنگوی مجلس سنای ایتالیا اعلام کرد : " ما درباره رشد و اهمیت  حوزه  صنعت هواپیماهای بدون سرنشین اطمینان داریم . این مساله تنها به دلیل کاربرد های متعدد این تکنولوژی نیست زیرا این صنعت ، قابلیت بسیار زیادی برای تولید شغل و کار آفرینی دارد . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا