رونمایی از هواپیمای بدون سرنشین طرلان محققان دانشگاه آزاد

 هواپیمای بدون سرنشین طرلان با هدف اجرای ماموریت تعریف شده در خصوص پرواز و فیلمبرداری از سطح زمین به همت دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از محمد مهدی خندان، مصطفی تکبیری، حامد اسماعیلی علیائی، محمدعلی انصاری جعفری و با راهنمایی دکتر فرشاد پازوکی، طراحی شده و به مرحله ساخت رسیده است.

ماموریت پیش بینی شده برای این پرنده، فیلمبرداری، ثبت و ارسال اطلاعات به صورت زنده به ایستگاه زمینی بوده و در دو ارتفاع مختلف به صورت خودکار با مداومت پروازی دو ساعت پرواز می‌کند. همچنین این پرنده قادر به حمل محموله به وزن دو کیلوگرم را دارد که در این صورت حداکثر وزن برخاست از سطح زمین، دوازده کیلوگرم است.

سطح خارجی این پرنده از جنس کامپوزیت بوده و در مقاطع حساس، با استفاده از الیاف کربنی تقویت شده است.همچنین دم T شکل آن به وسیله یک بوم کربنی به انتهای بدنه متصل شده است. قدرت جلو برندگی این هواپیما را یک موتور بنزینی با قدرت 3.5 اسب بخار و حداکثر دور موتور rpm7200 تامین می‌کند.

طول بدنه 190 سانتی متر، طول دهانه بال 3 متر، ارتفاع 65 سانتی متر، یک عدد موتور بنزینی 3.5 اسب بخار، بدنه سبک تمام کامپوزیتی، تقویت شده با لایه‌های کربنی (فایبر گلس و کولار) از مشخصات ظاهری این هواپیمای بدون سرنشین است.همچنین وزن برخاست 12 کیلوگرم، مداومت پروازی 120 دقیقه، وزن محموله 2 کیلوگرم، حجم سوخت یک لیتر، سقف پروازی سه کیلومتر و تجهیز به خلبان خودکار از مشخصات فنی این پرنده است.

تصویر برداری و ارسال آنلاین تصاویر به ایستگاه زمینی، گشت زنی در ارتفاع و یا شعاع ثابت، قابلیت جدا شوندگی تمام اجزای پرنده (تقسیم شدن به پنج قسمت جهت حمل و نقل آسان)، قابلیت راه‌اندازی پرنده در کمتر از سه دقیقه با دو اپراتور و راه‌اندازی ایستگاه زمینی در کمتر از چهار دقیقه از ویژگی‌های متمایز آن به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، این هواپیمای بدون سرنشین در جنگلبانی، مرزبانی، کنترل ترافیک شهری، کنترل و بازرسی خطوط نفت، نقشه برداری از عوارض زمین و … کاربردهای فراوانی دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا