شرکت های نوپا و استارتاپ هادر حال فتح بازارهای جدید هستند

 سورنا ستاری روزیکشنبه درحاشیه بازدید ازشرکت نوپای علی بابا بعنوان یکی از استارتاپ های مطرح خدمات رسان در رزرو و خرید انواع بلیت هوایی و ریلی، با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت برای استارت آپ ها و کارآفرینان و نحوه حمایت ها معاونت علمی افزود:بهترین زیرساخت آن است که خود استارتاپ ها بدون وابستگی به دولت برای خود فراهم کنند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه معاونت علمی و فناوری بعنوان سازمان دولتی بایستی حمایت جدی خود را از شرکت های دانش بنیان بخصوص استارتاپ ها که البته بسیاری از آنها دانش بنیان هستند را داشته باشد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید براینکه، شرکت های نوپا هر روز محیط کسب و کار را متحول می کنند در ادامه اظهار کرد:شرکت های نوپا و استارتاپ ها هر روز بازارهای جدیدی را فتح می کنند و برای صادرات نیز نگاهی به بازارهای خارجی دارند.
وی تاکید کرد: ما باید در دولت در خصوص ایجاد محیط و بستر کسب و کارهای نوپا اقدامات لازم و حمایتی را که تنها به ارائه خدمات مالی خلاصه نمی شود را داشته باشیم اما کار اصلی که باید انجام شود برعهده خود بخش خصوصی است.
معاون علمی و فناروی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه، شرکت های نوپا بیش از هرچیزی نیاز به فضای کسب و کار و بازار دارند تاکید کرد: ارائه مجوز ها به شرکت ها نوپا نیازمند تحول جدی است، چراکه با شیوه های گذشته نمی توان این شرکت ها را حمایت و تقویت کرد.
وی ادمه داد: البته جای خوشحالی دارد که شرکت های استارت آپی و نوپا به تدریج در حال ایستادن روی پای خود هستند و در حال توسعه محیط کسب کار و بازار خود را هستند.
ستاری یکی از حوزه هایی که قرار است از سوی شرکت های نوپا دچار تحول اساسی شود را حوزه گردشگری دانست و گفت:شرکتی که امروز از آن بازدید کردیم یکی از استارتاپ های موفق در حوزه گردشگری است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد: به طورحتم این استارتاپ در در بخش معرفی و خدمات رسانی اماکن گردشگری جدید به مردم و همچنین جذب گردشگر خارجی و البته کاهش چشمگیر هزینه ها اتفاقات قابل توجهی را برای مردم رقم خواهد زد و یکی از اولویت های ما نیز توسعه تکنولوژی در حوزه گردشگری است.
وی در خصوص اینکه آیا ایده ای برای جمع آوری و متمرکز سازی استارتاپ ها در قالب یک پارک و یک شهر مجزا از سوی معاونت علمی دنبال می شود یا خیر نیز گفت: به طور قطع توسعه پارک های علمی و فناوری می تواند بسیار موثر باشد اما چیزی که در مدیریت جدید شهرداری تهران مطرح کرده ایم ماخیلی جدی پیگیری هستیم که کل پایتخت را بعنوان شهر فناور داشته باشیم.
ستاری با بیان اینکه، شهر تهران دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای تبدیل شدن به یک شهر هوشمند است که این ظرفیت با توسعه استارتاپ‌های خلاق و نوآور محقق می‌شود، اضافه کرد:این یعنی اینکه توسعه استارتاپ ها در بدنه شهر و در قالب مراکزی که قبلا صنایع مختلفی در آنجا وجود داشته و در حال حاضر این مراکز تخلیه شده است، اتفاق بیافتد.
وی با تاکید براینکه، توسعه کسب‌وکارهای نو در داخل پایتخت، می‌تواند زمینه‌ساز تحول و شکل‌گیری بستر جدید خدمات در تهران باشد گفت: با ایجاد زمینه‌های شکل گیری زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در تهران می توان به طور حتم شاهد ورود مفاهیم تازه‌ای در حوزه ارائه خدمات شهری بود.
ستاری با تاکید براینکه، توسعه استارتاپ ها در بافت های فرسوده می تواند تحولات جدی را در مدیریت شهری ایجاد کند، استان تهران و کرج را به جهت دارا بودن جمعیت زیاد برای شرکت های نوپا و استارتاپی بسیار فوق العاده دانست.
بنیانگذار ومدیرعامل استارتاپ علی بابا نیز در بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از این شرکت نوپا با اشاره به اینکه کار خود را با همراهی یکی از دوستان و فقط یک نیرو آغاز کرده است، اظهارکرد: علی بابا دارای 370 نیرو است که نیمی از آنها از بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور هستند.
مجید حسینی نژاد در خصوص نوع کار این شرکت نوپا بابیان اینکه، ایران دارای زیباترین جاذبه های طبیعی است، گفت: ما در حال توسعه بستری مناسب برای معرفی هرچه بیشتر این اماکن زیبا به مردم هستیم.
مدیر عامل این شرکت استارت آپ ادامه داد:هر فعال گردشگری را به ابزارهای تکنولوژی توانمند می کنیم که بتواند خدمات خود را به مردم معرفی کند و این آینده ای است که ما در آن زندگی می کنیم.
وی ادامه داد: ما بعنوان یک شرکت استارتاپی قول می دهیم که در سه سال آینده فضای گردشگری ایران را دچار تحول کنیم به طوریکه مردم در تمام فصول سال و هنگام نیاز به راحتی فضاهای گردشگری طبیعی و روستایی کشور را تجربه و استفاده کنند. پرکردن این ظرفیت خالی خلق و توزیع ثروت به بهترین شکل را بدنبال خواهد داشت.
حسینی نژاد با اشاره به اینکه این شرکت نوپا در بخش ارائه انواع بلیت حمل ونقل به خصوص هوایی و ریلی و همچنین رزرو هتل داخلی و خارجی به مردم فعال است گفت: البته ارائه بلیت اتوبوس نیز از اردیبهشت ماه سال آینده شروع خواهد شد.
وی یکی دیگر از اهداف علی بابا را تلاش برای تغییر فرهنگ کار در کشور عنوان کرد و با بیان اینکه همین بچه های ایرانی در خارج از کشور به بهترین نحو مممکن کار می کنند گفت: پس مساله نیروی کار ایرانی نیست بلکه مشکل در نوع مدیریت و مشکلات سازمان است.
مدیرعامل این شرکت نوپا با اشاره به بی انگیزه بودن بخش زیادی از کارمندان در بدنه دولت اظهار کرد: این درحالی است که ما تمام تلاش خودمان را می کنیم که منافع خودمان را با منافع پرسنل گره بزنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا