دانشگاه صنعتی همدان، میزبان کنگره ملی مهندسی معدن ایران

به گزارش سیناپرس، دکتر محمود نیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، افزود: این کنگره به همت اتحادیه انجمن‌های علمی، دانشجویی، مهندسی معدن و انجمن علمی مهندسی معدن دانشگاه صنعتی همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنگره چالش‌های اولویت‌دار حال حاضر و آینده معادن و صنایع معدنی کشور با حضور بزرگان معدنی بررسی خواهد شد، گفت: برگزاری این کنگره فرصتی مناسب برای ورود دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به استارتاپ‌های معدنی و درآمدزایی از این طریق و یا انتخاب پروژه‌های تحصیلی با توجه به چالش‌های کاربردی و صنعت‌محور است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان بیان کرد: چگونگی ایجاد بسترهای پیشرفت و گسترش راه‌حل‌های نوآورانه برای توسعه معدن‌کاری مدرن در ایران از جمله تشکیل هسته‌های دانش‌بنیان در عرصه معدن و صنایع معدنی از دیگر موارد مورد بررسی در کنگره خواهد بود.

وی با بیان اینکه در کنگره نقش موثر بانوان و فرصت‌های شغلی آنان در عرصه معادن و صنایع معدنی با حضور موفق‌ترین بانوان معدنی ایران تبیین خواهد شد، تصریح کرد: حضور فعالان جامعه معدنی و دانشجویان از سراسر کشور برای حضور در محیط علمی و مهارتی این کنگره فراهم است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه این رویداد شامل دو بخش برنامه‌های علمی ـ آموزشی و بازدید علمی خواهد بود، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه در روز اول کنگره با حضور مقامات و مسئولان کشوری و منطقه‌ای برگزار خواهد شد؛ برگزاری کارگاه‌های آموزشی به همراه ارائه مدرک معتبر، پنل‌ها و میزگرد تخصصی با حضور مدیران و صاحب نظران برتر این عرصه نیز از دیگر برنامه‌های روز اول خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های روز دوم کنگره، یادآور شد: روز دوم این رویداد دو روزه به بازدید از معادن استان اختصاص یافته و شرکت‌کنندگان مهمان معدن آهنگران خواهند بود.

نیلی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی علاوه بر یادگیری مباحث تئوری در این حوزه با حضور در بازدید فرصت مشاهده کاربردی آموخته‌ها و چالش‌های اصلی معادن را داشته و به صورت عملی نیز بر موضوع تسلط می‌یابند.

وی با تأکید بر اینکه گواهی حضور برای شرکت‌کنندگان در این رویداد ارائه خواهد شد و در صورت ثبت‌نام، محل اسکان نیز برای ثبت‌نام‌کنندگان فراهم است، بیان کرد: نایب رئیس مجلس، استاندار همدان، مسئولان صنعت و معدن کشور و قرارگاه خاتم‌انبیا از مهمانان ویژه این مراسم هستند.

دکتر مجتبی مظاهری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کنگره ملی مهندسی معدن ایران توسط انجمن‌های علمی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این کنگره چالش‌ها و فرصت‌های کار و ارتباط بین صنعت و دانشگاه بررسی می‌شود.

مظاهری با اشاره به اینکه این کنگره در سطح دانشجویی و اساتید برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این کنگره ارتباط تنگاتنگی میان دانشجویان، اساتید و صنعتگران ایجاد می‌شود و در دو سطح کلاس‌های آموزشی و برگزاری کارگاه برای دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی در این کنگره دانشجویان معدن سراسر کشور هستند، افزود: انجمن علمی معدن دانشگاه صنعتی همدان این کنگره را برگزار می‌کند.

مظاهری به دستاوردهای این کنگره اشاره کرد و گفت: همدان استانی معدن‌خیز است، اما متأسفانه استفاده چندانی از آن صورت نگرفته؛ بنابراین با بازدید اساتید و صنعتگران از معادن استان زمینه‌های لازم برای بهره‌برداری از معادن همدان و در پی آن اشتغالزایی فراهم می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان در پایان گفت: در حال حاضر فقط 8 درصد معادن استان در حال بهره‌برداری هستند و عملا از 92 درصد معادن استان بهره‌برداری نشده است که با برگزاری این کنگره زمینه بهره‌برداری از آن فراهم می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا