سرقت ماهانه 1.5 میلیون دلار ارز مجازی توسط هکرها

ارزهای مجازی به‌شدت شبیه به عصر جستجوی طلا در آمریکا هستند. در آن دوران همه افراد یا به دنبال یافتن طلا بودند و یا اینکه به‌عنوان راهزن به کسانی که طلا یافته بودند حمله می‌کرده و اموال آن‌ها را به غارت می‌بردند. در این میان در عصر مدرن نیز بسیاری از افراد به دنبال استخراج ارزهای مجازی هستند و هکرها نیز نقش راهزنان این دوره را ایفا می‌کنند.

نتایج بررسی‌های بنگاه امنیتی Ernst & Young نیز تائیدی بر این موضوع هستند. این نتایج نشان داده‌اند که در طول دو سال گذشته، رقم حداقل 54 میلیون دلار ارز مجازی از 372 نوع مختلف این ارزها از کاربران به سرقت رفته است. این کار توسط هکرها انجام‌شده است و نشان می‌دهد که تقریب از هر دلار ارز مجازی، ده درصد آن توس هکرها تصاحب می‌شود.

به‌این‌ترتیب می‌توان مشاهده کرد که به‌صورت متوسط ماهانه شاهد سرقت حداقل 1.5 میلیون دلار ارز مجازی هستیم. این آمار برای برخی ماه‌ها بسیار بیشتر است ولی رقم یادشده به‌عنوان یک حداقل سرقت ماهانه ثبت‌شده است. این امر به‌خودی‌خود نشان می‌دهد که چرا بازار ارزهای دیجیتالی تا این اندازه ناامن است.

این شرایط موجب نشده است تا رویکرد و علاقه وحشتناک به ارزهای مجازی کاهش پیدا کند و امروزه تلاش برای کسب ارزهایی مانند بیتکوین به یک چالش بزرگ اقتصادی و زیست‌محیطی بدل شده است که به نظر می‌رسد به این زودی شاهد فروکش کردن آن نخواهیم بود.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا