40 گونه خزنده شاخص شناسایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل ازایرنا،حسین دلشب روز یکشنبه در آیین اختتامیه کارگاه آموزشی آشنایی با خزنده شناسی و راه‌های درمان گزش در محیط زیست استان بوشهر افزود: خزندگان نقشی مهم در زنجیره‌های غذایی طبیعت و کاربردهای شگفت انگیز در علوم پزشکی و دارویی دارند.

وی بیان کرد: بدن خزندگان از پوست خشک و پولک‌های شاخی پوشیده شده و بواسطه خونسرد بودن گرمای مورد نیاز خود را از طبیعت می‌گیرند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: جمعیت برخی از گونه‌های خزندگان دستخوش آسیب‌های جدی شده و این موضوع ضرورت حفاظت بیشتر از این گونه ها را با همکاری علاقه مندان و سازمان ‌های مردم نهاد زیست محیطی ضرورت بخشیده است.
دلشب با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی برای زیست انواع جانوران دارد اظهار داشت: به سبب فراهم بودن زیرساخت‌های زیست محیطی، استان بوشهر زیستگاه انواع جانوران است که مهاجرت پرندگان و زاد و ولد انواع جانوران خود نشان این ادعاست.
وی با اشاره به وجود هفت منطقه حفاظت شده در استان بوشهر افزود: این مناطق زیستگاه های انواع جانوران به ویژه پرندگان زمستان گذر است که این استان را به قطب گردشگری زیست محیطی تبدیل کرده است.
دلشب ادامه داد: مناطق حفاظت شده استان بوشهر 167 هزار هکتار است که این مناطق ظرفیتی مهم برای زیست انواع جانوران را بوجود است.
در این کارگاه کارشناسان، به‌صورت تئوری و عملیاتی مباحث مربوط به طبقه بندی خزندگان و سموم آنها و چگونگی زنده گیری و راهکارهای پیشگیری و درمان گزش آنها در محیط طبیعی ارائه کردند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا