آغاز فعالیت پارک فناوری دانشگاه تا پایان سال

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر ناصری‌پور در مراسم جشن هفته پژوهش که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه این دانشگاه در آینده رهایی از بودجه‌های دولتی و جهت‌گیری کلی دانشگاه، حرکت به سمت دانشگاه‌های هزاره سوم و چهارم است.

وی با اشاره به اینکه برنامه دانشگاه برای حرکت به سمت دانشگاه‌های هزاره سوم در سه مرحله طراحی، شروع و نهادینه شده است، گفت: در حال حاضر در مرحله شروع قرار داریم و شاهد تغییر شکل چارچوب قدیمی و معرفی نوآوری‌های مورد نظر برای مرحله اجرا هستیم.

ناصری‌پور با بیان اینکه در مرحله نهادینه شدن امیدواریم بتوانیم دانشگاه را به سمت دانشگاه‌های نسل سوم پیش ببریم و پایش و ارزشیابی اهداف را انجام دهیم، بیان کرد: برای این کار زمان‌بندی را نیز تعیین کرده‌ایم، البته طبیعتا ممکن است از زمان‌بندی تعیین شده کمی عدول شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم بسترسازی و فرهنگ‌سازی ضرورت دارد و برای اینکه به پیشرفت برسیم و به سمت این دانشگاه‌ها حرکت کنیم، باید فرهنگ لازم را نیز در بین تلاشگران این حوزه ایجاد کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در اغلب فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، طبق گزارش پایگاه‌های استنادی مختلف نظیر اسکوپوس، ایران مقام اول را در بین کشورهای اسلامی و منطقه از نظر رشد علم به خود اختصاص داده است، گفت: طبق برآوردها ایران رشد خوب و فزاینده‌ای را در این زمینه دارد و از اهداف برنامه 1404 جلوتر است.

ناصری‌پور با اشاره به اینکه پیشرفت‌های ایران در حوزه رشد علم نشان‌دهنده حرکتی است که در سال‌های گذشته در حوزه پژوهش توسط جامعه دانشگاهی صورت گرفته و نسل حاکمیتی در این حوزه بسیار کم بوده است، تصریح کرد: بودجه‌های سالیانه در پژوهش تاکنون از نیم درصد تجاوز نکرده و حتی گاها کمتر از این مقدار نیز شده است و این موارد موجب فاصله ما از رقابت‌های بین‌المللی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه پژوهشگران ما توانسته‌اند از حداقل منابع، حداکثر استفاده را ببرند، گفت: در صورتی‌که بخواهیم به سمت توسعه پایدار و اقتصاد بدون نفت پیش برویم، چاره‌ای جز ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم نداریم و باید دانشگاه‌ها را به سمت کارآفرینی و خلق ثروت سوق دهیم.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت عموم جامعه دانشگاهی و تدوین چشم‌انداز تغییر و طراحی برنامه استراتژیک برای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، افزود: این موارد از ملزومات حرکت به سمت این دانشگاه‌ها است.

ناصری‌پور در ادامه از پروژه ساخت مرکز رشد این دانشگاه خبر داد و گفت: ساختمان این مرکز در حال بهره‌برداری است و تا چند هفته آینده کار آن تمام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان اظهار کرد: تا پایان امسال پارک فناوری این دانشگاه فعال می‌شود و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در این راستا امیدواریم هر چه زودتر از فعالیت این پارک بهره‌برداری کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا