با واقعیت مجازی در قلب رویدادهای خبری باشید

تیمی از پژوهشگران در مطالعات اخیر خود دریافتند که استفاده از واقعیت مجازی می تواند خبرنگاران را در ارائه اخبار دقیق و  مستقیم به مخاطبان خود یاری کند اما در این میان باید از افراط و استفاده از موارد عجیب و پر زرق و برق اجتناب کرد زیرا ترکیب این موارد با اصول خبری می تواند آن را کم ارزش کند.

استفاده از عینک های واقعیت مجازی برای تجربه حضور و مشاهده 360 درجه یک رویداد، دارای اثرات به مراتب بیشتری از دیدن همان موضوع روی صفحه نمایشگر رایانه یا تلوزیون است. داستان های روایت شده با واقعیت مجازی می توانند احساسی به مراتب قوی در افراد ایجاد کنند. این احساس دقیقا مشابه حالتی است که فرد در آن موقعیت حضور داشته و امکان دستیابی به این حس توسط متن آمیخته با عکس و حتی ویدئو های 360 درجه به نمایش درآمده روی صفحه نمایشگر وجود ندارد.

 در مطالعات انجام شده مرتبط با این حوزه، شرکت کنندگان با کمک واقعیت مجازی در محیط مشابه اخبار ارائه شده قرار گرفته و به جای خواندن متن یا مقالات مرتبط با آن، اطلاعاتی را در شرایط مشابه محیطی دریافت کردند. در این مطالعات آن ها خود را در دل رویدادها حس کرده و با آن همذات پنداری می کنند. پرفسور اس شیان سوندار (S. Shyam Sundar) استاد برجسته ارتباطات و مدیر آزمایشگاه تحقیقات اثرات رسانه ای ضمن تائید مطالب فوق به اهمیت نقش واقعیت مجازی در آینده روزنامه نگاری اشاره کرده و گفت:

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا