رقابت تسلا با خودروهای بنزینی

ایلان ماسک، مؤسس و رئیس شرکت تسلا، هفته گذشته در مراسمی که در Hawthorne ایالت کالیفرنیا برگزار شد، دو خودرو جدید این شرکت را رونمایی کرد. یکی از این دو خودرو اولین کامیون (کامیون سبک) تسلا بود و دیگری دومین نسل از خودروهای Roadster این شرکت.

کامیون سبک و جدید تسلا که لقب جذاب‌ترین کامیون برقی حال حاضر جهان را به خود اختصاص داده است، با یک بار شارژ، مسافتی معادل 800 کیلومتر را طی می‌کند که بسیار بیشتر از حدی است که انتظار آن می‌رفت. این کامیون دارای قابلیت شارژ خورشیدی Megachargers به عنوان سیستم شارژر مکمل است و از همین جهت است که می‌تواند 643 کیلومتر را در 30 دقیقه طی کند. شتاب صفر تا صد این کامیون (بدون در نظر گرفتن وزن تریلر و بار) چیزی در حدود 5 ثانیه است و در صورت اضافه شدن حدود 40 تن بار، این رقم به حدود 20 ثانیه افزایش پیدا می‌کند که همین ویژگی این خودرو را به یک سوپر اسپورت در دنیای خودروهای سنگین تبدیل می‌کند. همچنین در طراحی این خودرو باریک کردن کابین و استفاده از مانیتورهای بزرگ به جای آینه‌های جانبی مدنظر قرار گرفته‌اند و به واسطه عدم استفاده از سطح رادیاتوری بزرگ، دماغه خودرو نیز شکل بسیار مناسب‌تری برای شکافتن هوا دارد. جایگاه راننده در وسط خودرو قرار دارد و اطلاعات خودرو، از جمله تصاویر ویدیویی از نقاط کور، روی دو نمایشگر بزرگ در دو سوی فرمان نمایش داده می‌شوند. ماشین علاوه بر دوربین به رادار مجهز است و نیمه خودران است.

تمامی این موارد در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا این کامیون الکتریکی را به یکی از استثنائی‌ترین خودروهای جاده‌ای تبدیل کنند. به گفته کارخانه این خودرو در سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد.

و اما تسلا رودستر جدید با پرداخت 50 هزار دلار قابل پیش‌خرید برای مشتریان است، قیمت تمام‌شده این خودرو 200 هزار دلار پیش‌بینی می‌شود و تا سال 2020 عرضه نخواهد شد. این خودروی منحصر به فرد جدید با سه موتور الکتریکی دارد و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت در کمتر از دو ثانیه و حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت پا به عرصه خودروسازی گذاشت و همه را غافلگیر کرد. تسلا رودستر جدید با هر بار شارژ می‌تواند تا هزار کیلومتر حرکت کند. این خودرو برخلاف مدل قبلی تنها یک خودروی دو سرنشینه کروکی نیست و درواقع یک کوپه با قابلیت جداکردن سقف به شمار می‌آید که به دو صندلی کوچک برای سرنشینان عقب یا قرار دادن چمدان و اسباب سفر نیز مجهز است.

آقای ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا معتقد است که این ماشین قرار است مشت آخر را به خودروهای بنزینی بزند.

 

گزارش: غزال غضنفری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا