پرتاب موشک SLS ناسا فعلا لغو شد

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،موشک SLS یکی از بزرگ‌ترین موشک‌های ناسا، با کمی تأخیر به جای دسامبر ۲۰۱۹ در ژوئن ۲۰۲۰ پرتاب می‌شود. طبق گفته‌های آژانس فضایی آمریکا، این موشک غول‌پیکر که وظیفه انتقال فضانوردان را بر عهده دارد، با یک سال تأخیر، پرواز خود را آغاز می‌کند.

بنابر گفته‌های ناسا، این تأخیر به دلیل انجام بررسی‌های جامع‌تر در برنامه‌ها و طراحی این موشک است. این تأخیر باعث بهبود روند تولید و طراحی موشک SLS شده و زمان کافی را جهت انجام بررسی‌های بیشتر در اختیار سازندگان قرار می‌دهد.

البته ناسا اعلام کرده، تمام تلاش خود را می‌کند تا این موشک را در دسامبر ۲۰۱۹، تاریخ مذکور، پرتاب کند؛ چراکه سازندگان آن معتقدند هیچ‌یک از خطاهای پیش‌بینی شده، در روند طراحی و توسعه این موشک بروز نداده است.

آژانس هوایی آمریکا اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که نسخه بدون سرنشین SLS که پیش از این به فضا پرتاب شده بود، به مقر خود بازگردانده می‌شود و مجدداً در دسامبر ۲۰۱۸ پرتاب می‌شود. حال این شرکت اعلام کرده، پرتاب مجدد این سفینه بی‌سرنشین در تاریخ اعلام شده، به دلیل محدودیت منابع مالی تقریباً امکان‌پذیر نیست.

گفته می‌شود تأخیر در پرتاب این موشک به دلیل انجام آزمون های متفاوت بر کپسول Orion این موشک است که وظیفه حمل فضانوردان را بر عهده دارد. این آزمون شامل بررسی سیستم اضطراری این کپسول است که در مواقع بحران، امنیت فضانوردان را تأمین کند. در طی این آزمون، کپسول Orion بر روی راکت کوچک‌تری سوار می‌شود تا شرایط و یا عملکرد ناصحیح سیستم این کپسول مورد آزمایش قرار گیرد. این بررسی احتمالاً در آوریل ۲۰۱۹ انجام می‌گیرد.

به منظور ارسال امن فضانوردان به فضا، ناسا باید در ابتدا موشکی طراحی می‌کرد که بدون سرنشین به فضا پرتاب شود و پس از انجام بررسی‌های لازم، موشک دوم همراه با سرنشین به فضا پرتاب می‌شد. حال به نظر می‌رسد، ناسا به دلیل محدودیت‌های مختلف تا سال ۲۰۲۰، امکان پرتاب این موشک را به فضا ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا