هشتمین دوره‌ رقابت‌های دفاع و نفوذ در فضای مجازی

 این رقابت‌ها سالانه با تلاش مرکز آپا (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد) دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.مرکز آپا دانشگاه صنعتی شریف از تیر ۱۳۹0 رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی را برگزار کرده است. از اهداف اصلی این مجموعه رقابت ها فرهنگ‌‌سازی و ارتقای آگاهی، دانش و مهارت در زمینه‌ امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات (افتا) است. 

این رقابت‌ها فرصت مناسبی برای تیم‌ها و افراد فعال در حوزه‌ امنیت فضای تبادل، جهت ارزیابی توانمندی‌ها و قابلیت‌های تخصصی فراهم آورده است. همچنین گردهمایی متخصصان و مسئولان این حوزه در خلال اجرای این رقابت نیز با هدف پیوند و آشنایی این افراد با یکدیگر و تبادل دانش، تجربیات و مهارت‌های آن‌ها، هر ساله در آخرین روز از برگزاری رقابت‌ها برگزار خواهد شد.
این دوره از رقابت ها در حوزه های رقابت فتح پرچم، معرفی روش‌های خلاقانه در نفوذ و دفاع، طراحی پوستر و کاریکاتور ترویجی و کارگا‌ه‌های آموزشی و تخصصی برگزار می شود. 
هشتمین دوره‌ رقابت فتح پرچم 13 تا 14 بهمن 1396 در یک مرحله و به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان مانند سال‌های قبل در تیم‌های سه نفره حاضر خواهند شد و همه‌ ارتباطات و اطلاع‌رسانی‌ها از شروع ثبت‌نام تا پایان رقابت با سرپرست تیم خواهد بود. چالش‌‌های مطرح‌شده در رقابت فتح پرچم؛ شامل نفوذگری در وب (web hacking)، پنهان‌نگاری (steganography)، شکست الگوریتم‌ها و پروتکل‌های رمزنگاری (cryptography)، حل چالش‌های مرتبط با شواهد جرایم رایانه‌ای (forensics)، کدنویسی امن (secure coding)، مهندسی معکوس (reverse engineering) و اکسپلویت نویسی (pwn) است.
همچنین کارگاه های آموزشی این دوره طی روزهای 15 تا 17 بهمن میزبان علاقمندان است. طراحی پوستر و کاریکاتور ترویجی نیز طی روزهای 14 تا 18 بهمن و مراسم اختتامیه و اعلام نتایج 18 بهمن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این رقابت ها به نشانی اینترنتی https://cert.sharif.edu مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا