65 درصد جمعیت تهران تحت پوشش پروژه فاضلاب قرار دارند

محمد پرورش در بازدید از غرفه سیناپرس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به آخرین وضعیت پروژه فاضلاب تهران، اظهار کرد: در 5 سال اخیر سرعت اجرای پروژه فاضلاب تهران افزایش یافته است و ما اعتقاد داریم باید فاضلاب کلانشهر تهران هرچه سریعتر جمع آوری شود و پس از تصفیه، برای تغذیه آبخوان ها، مصارف کشاورزی و فضای سبز مورد استفاده قرار بگیرد. ضمن اینکه با اتمام این پروژه از آلوده شدن منابع آب های زیرزمینی هم جلوگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: در حال حاضر 65 درصد جمعیت شهر تهران تحت پوشش پروژه فاضلاب قرار دارند و حدود 75 درصد شبکه های فاضلاب اجرا شده است. طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا سال 1400 این پروژه به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پروژه فاضلاب شهرهای استان تهران هم با اعتبار 2 میلیارد دلاری اجرا خواهد شد، گفت: برای احداث تصفیه خانه در 13 شهر استان تهران مبلغ 600 میلیون دلار وام در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه مدل های مالی برای احداث شبکه ها هم پیش بینی شده است. امیدواریم با یک همت جمعی ظرف 4 تا 6 سال آینده پروژه های فاضلاب استان تهران هم تکمیل شود.

پرورش در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره آب، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که باید یک تشکل با حضور همه هنرمندان در تمام حوزه ها برای پرداختن به بحث آب شکل بگیرد و در این راستا فرهنگسازی مناسبی انجام شود. چراکه آب یک کالای مهم و استراتژیک برای کشور است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: بر این اساس مجوز برگزاری جشنواره آب را گرفتیم و آن را شروع کردیم. هدف ما از برگزاری این جشنواره آن است که هرساله فیلم های خوبی با موضوع آب تولید و در جشنواره حضور یابند.

وی یادآور شد: تاکنون دو دوره جشنواره فیلم موبایلی آب را برگزار کردیم که با استقبال خوبی رو به رو شد و فیلم های خوبی از سوی مردم به جشنواره رسید. این نشان می دهد که در این زمینه خلایی وجود دارد و ما به دنبال آن هستیم که با برگزاری جشنواره آب، آن را پوشش دهیم.  

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا