دانشمندان ایران در مهندسی برق و مخابرات پیشتاز هستند

 دکتر محمدرضا عارف به ایرنا گفت: باید با توجه به جهت گیریهای اخیرکشور در زمینه علم و دانش و هدفگ ذاری کسب جایگاه های برتر در گسترش مرزهای دانش، توجه جدی را به بحث علمی 'نظریه اطلاعات' داشته باشیم.عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف از تشکیل آزمایشگاهی در زمینه نظریه اطلاعات در این دانشگاه در سال 84 خبر داد و گفت: این آزمایشگاه تئوری است و هدف آن ایجاد انسجام برای فعالیت جوانان و استادان برجسته ایرانی در زمینه تئوری اطلاعات است.

وی با اشاره به دستاوردهای آزمایشگاه نظریه اطلاعات گفت: عموما فعالان این زمینه مقالات برتر بین المللی را ارایه کرده اند و فارغ التحصیلان مراکز علمی اکنون در دانشگاه های کشور نقش آفرینی می کنند.

عارف با اشاره به برگزاری کارگاه نظریه اطلاعات و ارتباطات گفت: در این کارگاه هر ساله بزرگان علم نظریه اطلاعات دعوت می شوند تا با استادان ایرانی رایزنی و تبادل نظرداشته باشند.

به گفته رییس کارگاه ملی نظریه اطلاعات و ارتباطات حضور دانشمندان بین المللی در این کارگاه نشان دهنده جایگاه علمی قابل توجه ایرانیان در این زمینه است.روز چهارشنبه سومین کارگاه ملی نظریه اطلاعات و مخابرات با حضور دانشمندان بین المللی درحوزه برق و مخابرات در دانشگاه صنعتی شریف آغاز شد.
کارگاه ملی نظریه اطلاعات و مخابرات هرساله در دانشگاه شریف برگزار می شود، این کارگاه امسال به دور سوم رسید؛ این کارگاه دانشمندان برتر این حوزه را ازکل دنیا دعوت می کند تا از نظر علمی تبادل اطلاعات کنند.امسال 16 مقاله پذیرفته شده و چهار سخنران کلیدی از دانشگاه های برتر جهان برای در این کارگاه حضور دارند. این سخنرانان شامل عباس الجمال از دانشگاه استنفورد آمریکا، خالد بن لطایف از دانشگاه هنگ کنگ، ژوزف کایر از دانشگاه برلین و امره سزار از دانشگاه مجارستان هستند.

همچنین هفت سخنران مدعو نیز در این کارگاه حضور دارند. مقالات پذیرفته در چهار حوزه تئوری اطلاعات (نظریه شانون)، نظریه کدینگ، نظریه مخابرات و کاربردهای نظریه اطلاعات است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا