نخستین کنفرانس بین المللی نقش حمایت از اختراعات وحقوق مالکیت فکری برگزار می شود

به گزارش ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر فتح الله امی دبیرعلمی این کنفرانس درباره این رویداد گفت:این همایش در15 محور با عناوین بسترهای قانونی و اجرایی، حمایت از اختراعات و اموال فکری، نقش اختراعات و اموال فکری در کاهش قیمت محصولات، حقوق مالکیت فکری و تجارت الکترونیک، تجاری سازی اختراعات، قراردادهای حوزه اختراعات و اموال فکری، حقوق مالکیت فکری و مصرف کننده و دعاوی اختراعات و اموال فکری برگزار می شود.

وی افزود:حقوق مالکیت فکری و برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی و فرهنگی ایران، حقوق مالکیت فکری و محیط زیست، نقش مالکیت فکری در اسناد وکنوانسیون های بین المللی، نقش مالکیت فکری درتولید ناخالص ملی و توسعه کشورها، نقش مالکیت فکری در نوآوری وفناوری، نقش مالکیت فکری در سیاست های رقابتی، نقش مالکیت فکری در مدل های کسب و کار کوچک و نقش مالکیت فکری در اقتصاد بین الملل و تئوری دهکده از دیگر محورهای این کنفرانس یک روزه است.

امی بیان کرد: این کنفرانس با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی برمبنای توسعه دانش به همت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در برنامه ریزی های کلان کشور و نیاز به توجه ویژه به پاس داشت از دارایی های نامحسوس در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود.

به گفته وی، یکی از پیش نیازهای مهم در این رابطه، ایجاد حرکتی هدفمند و سازمان یافته برای به خدمت گرفتن همه پتانسیل های ملی و بین المللی با هدف تدوین قوانین مناسب و اجرای آن ها برای حراست از حقوق مالکیت معنوی و فکری صاحبان ایده و فکر است.

امی، درمورد حمایت های صورت گرفته از این کنفرانس گفت: این کنفرانس با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود که فرصتی مناسب برای حضور فعال همه اندیشمندان، ذی نفعان در حوزه مالکیت فکری خواهد بود تا با ارایه نقطه نظرات و راهکارهای خود بتوانند در امر تحقق اقتصاد دانش بنیان و رشد و تعالی ایران، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

دبیر علمی اولین کنفرانس بین المللی نقش حمایت از اختراعات و حقوق مالکیت فکری در رشد و توسعه ملی، بیان کرد: در مدت قانونی ارسال مقالات تعداد 45 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که نتیجه داوری تا 15 اردیبهشت ماه به نویسندگان اصلی مقاله اعلام خواهد شد، همچنین چهار کارگاه آموزشی رایگان نیز برگزار می شود. 

وی تصریح کرد: این کارگاه های آموزشی با عناوینی مانند آشنایی مقدماتی با فرآیند جستجو و تحلیل اختراعات، بررسی حقوقی اسناد بین المللی و داخلی مالکیت معنوی به همراه کاربرد آن در فعالیت های هوافضایی، مبانی جستجو و تحلیل پتنت با استفاده از نرم افزار تخصصی Orbit و آشنایی با مبانی حقوق مالکیت فکری برای شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

این کنفرانس با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و پارک علم و فناوری مدرس برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا