شکسته شدن رکورد سرعت بوگاتی شیرون

چند هفته پیش بود که خبر ثبت رکورد شتاب صفر تا 400 کیلومتر توسط خودروی بوگاتی شیرون در خبرگزاری سیناپرس منتشر شد. بااین‌وجود برای نخستین بار در تاریخ خودروهای جهان، این رکورد شگفت‌آور در کمتر از یک ماه توسط خودروی دیگری شکسته شد.

خودروی آگرا RS توانست تا رکوردی جدیدی را در آزمون‌های انجام شده در کشور دانمارک به نام خود ثبت کند. این خودرو توانسته تا به رانندگی نیکلاس لیلیا، این رکورد شگفت‌انگیز را به نام خود کرده و آماده عرضه در ایالات متحده آمریکا شود.

آگرا RS حرکت خود را از وضعیت ایستاده آغاز کرد و توانست تا در مدت‌زمان 9.56 ثانیه و پس از سپری کردن مسافت 1958 کیلومتر، به سرعت 400 کیلومتر در ساعت برسد که از رکورد قبلی، 483 متر بهتر بود. به‌این‌ترتیب رکورد کامل رسیدن به سرعت 400 کیلومتر و توقف کامل که با زمان 42 ثانیه متعلق به بوگاتی شیرون بود، با زمان 37.28 ثانیه به آگرا RS رسید.

مدل به‌کاررفته در این آزمایش، یک موتور 1360 اسب بخاری در اختیار داشت که دقیقا مشابه همین مدل به خریداران عرضه خواهد شد. این آزمایش قرار بود تا در کشور آلمان انجام شود ولی وضعیت بد آب و هوایی موجب شد تا برنامه‌های مسئولان این طرح تغییر پیدا کرده و به بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی اسکاندیناوی سفر کنند.

البته این رکورد در یک نوبت تلاش به دست نیامد بلکه نیکلاس لیلیا در طول یک روز کامل به آزمون‌وخطا و تصحیح اشتباه‌های خود مشغول بود تا سرانجام بتواند به این دست آورد بزرگ دست پیدا کند.

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا