تجربیات محققین هلندی در حوزه‌ی مهندسی بافت به کشور منتقل می‌شود

تیم هلندی که به نمایندگی از دانشگاه‌های آمستردام در ایران حضور یافته‌اند، قرار است با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به انتقال فناوری و تجربیات خود در مورد درمان سرطان به ویژه سرطان‌های استخوان و سرو گردن و مهندسی ترمیمی بافت‌های سرطانی، سلامت دهان و دندان بپردازند.

در جلسه‌ای که با حضور اعضا این گروه هلندی برگزار شد ابتدا طرحهای مورد بحث توسط نماینده تیم هلندی تشریح شد. سپس امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی به ارائه پاره‌ای توضیحات در خصوص قوانین کسب مجوز محصول در ایران پرداخت. 

وی گفت: لزوم کسب مجوز محصول از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، کسب مجوز کارآزمایی بالینی است. در ادامه دکتر کبیر سلمانی مراحل ثبت و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو و ارسال پرونده را برای ایشان تشریح کرد.

در ادامه قاسم عموعابدینی هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به توضیح زمینه‌های همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم هلندی پرداخت. وی همچنین از لزوم همکاری‌های بین المللی و استقرار استانداردهای بین المللی به ایراد سخنانی پرداخت.

این جلسه با حضور امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، مریم کبیر سلمانی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، علیرضا شعاع حسنی مدیر توسعه فناوری و تجاری سازی، قاسم عموعابدینی هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیئتی هلندی به‌منظور انتقال فناوری و توسعه محصول در زمینه پزشکی بازساختی و مهندسی بافت برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا