نگاهی به ابر خودروهای نمایشگاه فرانکفورت

نمایشگاه فرانکفورت امثال سرشار از خودروهای ویژه و مفهومی‌ای بود که به کاربران معرف شدند. بااین‌حال جنون اصلی این نمایشگاه در خودروهای اسپرت نهفته بود، جایی که فناوری‌های هیبریدی راهی جدید برای به حداکثر رسانی توان خروجی موتورها به وجود آورده بود. به همین مناسبت در این بخش به بررسی اجمالی سه غول بزرگ این نمایشگاه در رده خودروهای اسپرت خواهیم پرداخت.

خودروی مرسدس ای‌ام‌جی پراجکت وان (AMG Project One)

این خودرو رسما یک ماشین فرمول وان است که برای حرکت در خیابان‌ها طراحی شده است. این ماشین به‌عنوان جاه‌طلبانه‌ترین پروژه تاریخ شناخته می‌شود و افراد فعال در ای‌ام‌جی کاری را انجام داده‌اند که مشابه آن پیش‌ازاین دیده نشده بود.

این خودرو یک منبع انرژی هیبریدی دارد که به‌صورت مستقیم از خودروهای فرمول 1 شرکت مرسدس الهام گرفته‌شده است. جالب است بدانید که این مکانیزم در طول چند فصل اخیر فرمول وان به‌صورت رسمی توسط این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. موتور اصلی یک مدل 1600 سی‌سی با توربوشارژ است که 6 سیلندری بوده و در حقیقت از چهار موتور الکتریکی نیز بهره می‌گیرد: موتور نخست 90 کیلوواتی بوده و در سیستم توربوی خودرو درهم‌آمیخته شده است، در کنار آن نیز یک موتور 120 کیلوواتی وجود دارد که انرژی مستقیم الکتریکی را به چرخ‌های خودرو انتقال می‌دهد. نتیجه به‌دست‌آمده از توان کلی سیستم، خروجی یک هزار اسب بخاری (740 کیلووات) است که موجب می‌شود تا سرعت نهایی این خودرو به 217 مایل بر ساعت یا 350 کیلومتر بر ساعت برسد. مرسدس اطلاعات مربوط به صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را اعلام نکرده است ولی چیزی که مشخص است این است که شتاب این خودرو به حدی بالا است که می‌تواند در کمتر از 6 ثانیه از صفر به 200 کیلومتر برسد.

خودروی Aspark Owl

احتمالا شما نیز تا به حال نام Aspark را نشنیده‌اید. این شرکت علیرغم ناشناخته بودن خود توانست تا یکی از موفق‌ترین محصولات نمایشگاه خودروی فرانکفورت را عرضه کند. این مدل در حقیقت طرح پیش ساخت یا پروتوتایپی بود که می‌تواند در کمتر از 2 ثانیه از وضعیت ایستاده به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو می‌تواند به‌سرعت نهایی 280 کیلومتر در ساعت برسد. البته این شرکت جزئیات مربوط به موتور خود را فاش نکرده است. تنها می‌دانیم که وزن خودرو تنها 862 کیلوگرم است و خروجی نهایی آن نیز 429 اسب بخار خواهد بود.

پورشه 911 GT3 به همراه بسته Touring

یک سال دیگر و یک مدل دیگر از پورشه 911 ممکن است در ابتدا بسیار خسته‌کننده به نظر برسد ولی این محصول در عمل یک غول تمام‌عیار است. این خودرو از یک جعبه‌دنده 6 دنده‌ای ویژه استفاده می‌کند که در آن دیگر خبری از کلاچ دوقلو نخواهد بود. بدنه این خودرو نیز با کروم براق پوشانده شده است و بدون شک قیمت آن نجومی خواهد بود. گفته می‌شود که این خودرو نیز مانند 911 R خواهد بود ولی محدودیت‌های این مدل را نخواهد داشت.

ترجمه: اناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا