اپل وسترن دیجیتال را تهدید کرد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،شرکت اپل که به دنبال خرید تراشه حافظه شرکت توشیبا است، به‌ تازگی متوجه شده است که Western Digital رقیب اصلی این شرکت است. حال به نظر می‌رسد که Western Digital با توشیبا به توافق رسیده و به‌زودی تراشه‌های توشیبا را خریداری می‌کند. اپل گمان می‌کند اگر Western Digital این تراشه‌ها را از توشیبا خریداری کند، در بازار رقابت تراشه حافظه flash memory شکست می خورد.

به همین خاطر، اپل Western Digital را تهدید کرده در صورت توافق با توشیبا، محصولات این شرکت را خریداری نمی‌کند. اپل همچنین اعلام کرده اگر این شرکت توافقات خود را با توشیبا کاهش دهد، حمایت‌های مالی خود را تا ۴۶۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد.

توشیبا از طرف شرکت‌های دیگری نیز پیشنهاد معامله دارد که از میان آن‌ها می‌توان به بانک سرمایه‌گذاری KKR، بنگاه اقتصادی Bain و شرکت Foxconn اشاره کرد که البته Bain و Foxconn با اپل همکاری‌های گسترده‌ای دارند.

توشیبا باید تا پایان سال مالی، مصادف با ماه مارچ سال آینده میلادی، قراردادهای لازم را امضا کند، در غیر این صورت ارزش خالص این شرکت منفی و از لیست بورس اوراق بهادار توکیو حذف می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا