هواوی در طرح شراکت جهانی سرمایه گذاری کرد!

به گزارش سیناپرس به نقل از کلیک،این طرح جدید «برنامه همکاری راه حل هواوی» (Huawei Solution Partner Program) نام دارد و به واسطه آن این شرکت چینی ۷۰ میلیون دلار صرف «بازاریابی مشترک» با شرکای خود خواهد کرد و به دنبال آن Huawei متعهد می شود منابع فروش، بازاریابی و فنی لازم را در اختیار شرکای خود قرار دهد تا راه حل های هواوی را توسعه و شکل داده و اقدامات بازاریابی لازم را انجام دهند.

برنامه جدید هواوی پشتیبانی از طرح های جداگانه قبلی است که این شرکت در بین گروه های شرکتی، امور تجاری اپراتورها، راه حل ها و محصولات را به عهده داشته و گفته می شود بیش از ۱۰۰۰ شریک تجاری به دنبال آن جذب شده و بازار جدیدی برای هواوی شکل گرفته که بیش از ۱۰۰ راه حل در آن به اجرا گذاشته شده است.
به دنبال این برنامه همچنین شرکای هواوی برای آزمایش و توسعه به آزمایشگاه های Huawei (تحت عنوان OpenLabs) دسترسی دارند و همچنین برای شرکت ها فرآیند دستیابی به تاییدیه شریک راه حل های هواوی آسان شده است.

هواوی در سخنان خود افزوده است که تا سال ۲۰۲۰ تعداد OpenLabs به ۲۴ عدد خواهد رسید.

آلبرت لیو رئیس بخش متحدین و شرکای Huawei روز پنجشنبه در شانگهای در کنفرانس سالیانه ارتباطات هواوی اعلام کرد که آن ها قصد دارند هم به شکل مستقیم و هم از طریق شرکت های معتمد و مورد تایید هواوی به شرکت ها کمک کنند تا تحول دیجیتالی خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی در سخنان خود توضیح داد: شرکت هواوی یک «استراتژی قیفی شکل» را دنبال می‎ کند که طی آن، این شرکت بر جریان داده ها، انتقال، ذخیره سازی، توزیع و نمایش توجه دارد.

هواوی زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات مبتنی بر امور تجاری می سازد و در همان حین با گروه مطمئنی از شرکای تجاری همکاری کرده تا به صورت نوآورانه از این زیرساخت ها استفاده کند. به منظور پشتیبانی از این گروه، هواوی متعهد است که در اعطای امکانات لازم، آموزش و موفقیت در بازار سرمایه گذاری لازم را برای شرکای خود انجام دهد.

«طرح جدید موسم به Solution Partner Program، همکاری شرکت های همکار را با Huawei ساده خواهد کرد چون به آن ها کمک خواهد شد بهتر نیازهای مشتری را تشخیص دهند، بین راه حل های خود تفاوت بگذارند و فعالیت تجاری خود را گسترش دهند.»

هفته قبل، هواوی اعلام کرد که برای زیر ساخت و راه حل های ابری خود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد کرد؛ که از جمله آن می توان به توسعه خدمات حرفه ای مبتنی بر فضای ابری و طرح اعطای تاییدنامه و همچنین به روزرسانی مراکز خدمات جهانی خود اشاره کرد

استراتژی ابری جدید این شرکت هم چنین قصد کمک به مشتریان در «ساخت، استفاده و مدیریت» زیرساختارهای ابری آن ها از طریق خدمات شرکتی هواوی دارد که شامل پشتیبانی از پلت فرم‎ های دیجیتالی، توانمندی تجاری و فعالیت های هوشمندانه می شود.

رئیس بخش خدمات فنی برای گروه امور شرکتی هواوی آقای Sun Maolu گفت «با شکل‎گیری دوران “تنها فضای ابری” استراتژی خدمات ما متمرکز بر مفهوم “توسعه با فضای ابری” است و ما قصد داریم به یک شرکت کمک کننده و اعطا کننده امکانات لازم در صنعت فضای ابری تبدیل شویم.»

هواوی اعلام کرد که در طول ۵ سال آینده میزان سرمایه گذاری در تحقیقات مربوط به صنعت فضای ابری و توسعه آن را تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داد و از یک طرح آموزش جدید به منظور فراهم سازی مهارت های مختص به فضای ابری استفاده خواهد کرد که هدف آن اعطای گواهینامه به بیش از ۱۵۰ هزار متخصص تا سال ۲۰۲۱ است.

این شرکت چینی هم‎چنین از شکل گیری قرارداد جدیدی برای همکاری استراتژیک در خصوص خدمات ابری خود با مایکروسافت خبر داد و رئیس بخش Cloud BU and IT Product Line هواوی آقای Zheng Yelai اعلام کرد که این دو شرکت «یک اکوسیستم متن باز» خواهد ساخت که برای هر دو شرکت مزایایی به همراه دارد.
توسعه اعمال مربوط به بازار مشترک و فعالیت های بازاریابی همچنین بین مایکروسافت و هواوی صحبت شده است.

شرکت هواوی اعلام کرد: «این دو شرکت  قرار است همکاری عمیقی در رابطه با خدمات ابری عمومی شروع کنند تا تجربه بهینه ای از خدمات ابری را در اختیار شرکت ها قرار دهند و به آن ها در تغییر و شکل دیجیتالی خود کمک کنند.»

فروردین ماه اعلام شده بود که این برند چینی پس از برپاسازی یک واحد تجاری، فضای ابری جدیدی را برای توسعه خدمات فضای ابری عمومی خود فراتر از بازار چین آماده کرده است.

هواوی در اهم مطالب گزارش سال مالی ۲۰۱۷ خود اعلام کرد که از پایان سال ۲۰۱۶ این شرکت بیش از ۴۲۰ دیتاسنتر فضای ابری در اختیار دولت ها، شرکت های ارتباطی، انرژی و مالی قرار داده است و زیرساخت بزرگ داده ها و فضای ابری این شرکت حال توسط بیش از ۳۰۰ شرکت مالی در سراسر جهان استفاده می شود و به طور کلی این شرکت در بیش از ۱۳۰ کشور و منطقه جغرافیایی با بیش از ۵۰۰ شریک تجاری در رابطه با راه حل های محاسبات ابری همکاری کرده است. هم چنین در کنفرانس هواوی چیپست جدید Kirin 970 با هوش مصنوعی داخلی معرفی شد که این برند چینی اسم آن را «آینده گوشی های هوشمند» گذاشته است.

پلت فرم محاسبه ای هوش مصنوعی موبایل جدید Kirin 970 مجهز به یک پردازنده ۸ هسته ای و پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته ای است تا به گفته هواوی در مقایسه با یک پردازنده ۴ هسته ای کورتکس A73 (Cortex-A73) از ۲۵ برابر عملکرد بیشتر و ۵۰ برابر کارآیی بهتر برخوردار باشد. این چیپست جدید دارای یک شبکه پردازش عصبی اختصاصی (NPU) بوده و براساس فناوری پیشرفته ۱۰ نانومتری با دارا بودن ۵٫۵ میلیارد ترانزیستور ساخته شده است که در مساحتی برابر با تنها یک سانتی متر مربع قرار گرفته‎ اند.

براساس گفته مدیرعامل گروه تجاری مصرف کننده هواوی آقای ریچارد یو، هوش مصنوعی موبایل این شرکت از ترکیب هوش مصنوعی فضای ابری و هوش مصنوعی داخل خود دستگاه ساخته شده است.

هواوی علاوه بر این Kirin 970 را به عنوان یک پلت فرم متن باز در اختیار توسعه دهندگان و شرکت های هوش مصنوعی موبایل قرار داده است.

آقای یو در این زمینه گفته است: «ما متعهد به توسعه دستگاه های هوشمند به منظور فراهم سازی توانمندی های مختلف و پشتیبانی از توسعه چیپ ها، دستگاه ها و راه حل مبتنی بر فضای ابری هستیم.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا