جامه‌ی بیونیک، شکست ناتوانی‌های حرکتی!

به گزارش سیناپرس به نقل از فردانما،با پیشرفت مداومِ جامه‌های بیونیک، به‌زودی شاهد خواهیم بود که ناتوان‌های حرکتی بتوانند با کمک آن‌ها این کمبود را برای همیشه به فراموشی بسپارند. ردیت و وایرد با همکاری یکدیگر می‌خواهند که یک سری ویدیویی را با نام سایبورگ نیشین بسازند که درباره‌ی این پیشرفت‌های نوین درزمینه‌ی بایونیک صحبت خواهد کرد. در اولین قسمت، آن‌ها اِکسو بایونیک و جامه بیونیکشان برای ناتوانان جسمی را معرفی کردند. فرد مورد آزمایش، مت تیلفورد نام داشت که بعد از به دست آوردند کنترل نسبی بر روی بعضی از حرکات خود، بسیار خوشحال به نظر می‌رسید.

این سری بر اساس ایده‌های اعضای ردیت شروع‌شده است، آن‌ها پروژه‌های شگفت‌انگیزی درباره‌ی سوسک‌های سایبرگیِ نجات‌دهنده‌ی زندگی، ماشین‌هایی که با ذهن کنترل می‌شوند، دست‌های رباتیک که می‌توانند دما و جنس اشیاء را حس کنند و دست و پای مصنوعی با کارایی بالا را پوشش خبری داده‌اند. این میزان از آگاهی که درباره فناوری در جامعه ایجاد می‌کنند کمک خواهد کرد تا راه طولانی برای رسیدن به کمال در این زمینه‌ی آسان‌تر شود. دِرِک مولر مجری فعلی این سری ویدیویی در قسمت اول آن است.

عضله‌های لگن و زانوی تیلفورد فلج شده‌اند، برای همین آن‌ها با موتورهای که از طریق دستگاه عصبی کنترل می‌شوند، کار می‌کنند. این موتورها با باتری‌های لیتیوم-یونی که در پشت این جامه تعبیه‌شده است، کار می‌کنند. البته مشکل این دستگاه این است که فرد باید از نوعی عصای کنترل‌کننده برای هدایت خود استفاده کند. امید است که این مشکل به‌تدریج کمتر شود. اما برای شروع، روش مناسبی است. یک فرد ناتوان درهرحال این عصاها را به صندلی چرخ‌دار ترجیح می‌دهد. آینده‌ی بزرگی در انتظار این لباس‌ها است و آن‌ها خواهند توانست که توانایی‌های انسان را به شیوه‌ای باورنکردنی افزایش دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا