تقدیر از مترجمان و ویراستاران برجسته متون ریاضی با جایزه «شفیعی‌ها»

به گزارش سیناپرس به نقل از  ایسنا، صادقی در چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینای همدان، اظهار کرد: این جایزه هر دو سال یک‌بار در کنفرانس ریاضی ایران به مترجمان و ویراستاران متون ریاضی برجسته کشور اهدا می‌شود.

وی عنوان کرد: با پیشنهاد هیات امنای این جایزه، شورای اجرایی انجمن ریاضی ایران نظر به آثار ارزشمند متعددی که به قلم محمد جلوداری‌ممقانی ترجمه و ویرایش شده و تأثیر این آثار در نوشته‌های ریاضی به زبان فارسی و کمک شایان به آموزش دانشجویان شده، شایسته دریافت جایزه دکتر شفیعی‌ها در سال 96 شناخته شده است.

دکتر اشرف دانشخواه، دبیر چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی نیز عنوان کرد: کنفرانس این دوره با استقبال خیلی خوبی روبرو شد، به طوری‌که مهلت ارسال آثار تا سوم خردادماه بود، اما به علت درخواست و استقبال افراد افزایش یافت و دو برابر آنچه در مهلت اول رسیده بود، مقاله برای دبیرخانه ارسال شد.

وی با بیان اینکه از بین 900 مقاله بیش از 350 مقاله سخنرانی و حدود 380 پوستر انتخاب شده است، افزود: در این کنفرانس مهمانانی از کشورهای آمریکا و کره و … حضور دارند، همچنین در طول کنفرانس 21 سخنران مدعو داریم.

بر اساس این گزارش، چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران از روز سه‌شنبه، 31 مردادماه آغاز به کار کرده و تا روز جمعه 3 شهریورماه ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا