بهره برداری از شهر سلول تا پنج سال آینده

به گزارش سیناپرس، شهربانو عریان روز چهارشنبه در حاشیه سومین کنفرانس ملی علوم جانوری دانشگاه شهرکرد در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز به قطب ذخایر سلولی (سلولهای بنیادی) خاورمیانه برای درمان انواع بیماریها تبدیل می شود.

چهره ماندگار و پژوهشگر نمونه زن کشور در سال 84 افزود: در مرحله نخست، سلولهای بنیادی انسانی استخراج و در مراحل بعد سلولهای دیگر گونه های جانوری و گیاهی ذخیره سازی می شود.
عریان بیان کرد: حدود 80 شرکت دانش بنیان در سرمایه گذاری این طرح مشارکت دارند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر وضعیت گونه های منقرض و نقش محیط زیست در این زمینه اظهار کرد: در برهه ای از زمان برخی گونه های ارزشمند جانوری و گیاهی در کشور از بین رفت و محیط زیست به وضعیت نامطلوبی رسید، اما اکنون با همت زیست شناسان این شرایط در حال احیاست.
عریان اظهار امیدواری کرد: امکان بازسازی برخی گونه های منقرض شده در دنیا توسط پژوهشگران بین المللی فراهم است.
وی تصریح کرد: با وجود برخی کاستی ها، شرایط کنونی علوم زیست شناسی و رشته های مرتبط با آن در کشور وضعیت مطلوب و در حال پیشرفتی دارد.
تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی‌ و فناوری ریاست ‌جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای راه‌اندازی شهر سلول در دانشگاه خوارمی به امضا رسید.
شهر سلول شامل پارک علم و فناوری تخصصی در حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، مرکز خدمات بالینی و تخصصی سلول درمانی، موزه سلولی جهت ارائه‌ خدمات علمی و ترویجی عمومی، مزرعه حیوانات آزمایشگاهی، بخش مدیریت شهر سلول و مراکز حمایت مالی و حقوقی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات حمایتی آموزشی و توانمندسازی است.
به گزارش ایرنا، سومین کنفرانس ملی علوم جانوری به مدت 2 روز در دانشکده کشاورزی شهرکرد برگزار می شود.
براساس این گزارش، 135مقاله به صورت پوستر و سخنرانی از سوی محققانی از استانهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و چهارمحال و بختیاری در این کنفرانس علمی ارائه می شود.