آغاز فرایند داوری آثار دانشجویان در جشنواره ملی «حرکت» از امروز

 دکتر ایرجی در خصوص فرآیند داوری جشنواره ملی حرکت، ویژه آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان که از امروز اول شهریور ماه جاری شروع می‌شود، گفت: ارزیابی میزان مشارکت دانشجویان، رعایت استانداردهای علمی و سنجش کیفیت مستندسازی فعالیت‌های علمی دانشجویان از معیارهای کلی داوری این دوره است.

وی در ادامه تصریح کرد: داوری آثار جشنواره فوق در این دوره شامل ۹ حوزه مشخص شده رقابتی است که در مجموع ۱۲۴۴ اثر و دستاورد علمی دانشجویان در حوزه‌های مختلف، پس از ارزیابی و پایش اولیه برای داوران ارسال می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری دهمین جشنواره ملی حرکت با تاکید بر نقش و اهمیت جایگاه جشنواره ملی حرکت در درخصوص تعداد داوران این دوره از جشنواره، اظهار کرد: داوران بخش رقابتی جشنواره از میان یک بانک اطلاعاتی مشتمل بر بیش از ۴۰۰ نفر از اساتید و اعضای هیات علمی معرفی شده از طرف دانشگاه‌ها، گزینش شده‌اند. 

وی همچنین ادامه داد:  در این مرحله از داوری به ترتیب در گروه فنی و مهندسی ۴۸ نفر، علوم انسانی ۴۵ نفر، علوم پایه ۱۸ نفر، علوم کشاورزی ۲۱ نفر و گروه هنر ۱۲ نفر مشارکت دارند.

دکتر ایرجی با اشاره به مراحل و فرآیند داوری جشنواره، گفت: داوری در جشنواره ملی حرکت شامل سه مرحله «پایش اولیه» که به پایان رسیده است، «داوری» که بعنوان مرحله دوم از امروز، اول شهریور ماه شروع می‌شود و آثار با معیارهای مشخص سنجیده می‌شود و مرحله پایانی یا نهایی که زمان آن بعداً اعلام می‌شود، صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر ایرجی در پایان در خصوص تعداد آثار ارسالی در بخش رقابتی جشنواره نیز گفت: به ترتیب حوزه‌های رقابتی شامل انجمن علمی برتر ۳۲۳ اثر، فعالیت علمی خلاقانه ۱۸۸ اثر، مسابقه علمی ۱۱۷ اثر، نشریه علمی ۲۵۸ اثر، پژوهش ۹۰ اثر، فضای مجازی ۷۹ اثر، کتاب ۵۴ اثر، اختراع ۶۴ اثر، کارآفرینی ۶۸ اثر  مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا