استفاده از عقاب برای شکار پهپاد ها در هلند!

به گزارش سيناپرس به نقل از كليك،گاهی اوقات صاحبان پهپادها قوانین ساده مربوط به ممنوعیت استفاده از دستگاه های کنترل از راه دور در بعضی از مکان ها را نادیده می گیرند و آن ها را در مکان های نامناسبی به پرواز درمی آورند که باعث ایجاد مزاحمت برای مردم می ‌شود. نیروهای پلیس در سراسر دنیا به دنبال روش هایی برای مقابله با این مشکل هستند.

تا کنون راه حل هایی همچون استفاده از اسلحه بازوکا با قابلیت شلیک پرتابه، استفاده از پهپادهایی که پهپادهای دیگر را دنبال می کنند و حتی استفاده از لیزرهایی که پهپادها را نابود می کنند، به کار گرفته شده است. نیروهای پلیس هلند در نظر دارند برای مقابله با این مشکل راه حل جدیدی را امتحان کنند و برای مقابله با این مشکل که مربوط به دنیای فناوری امروزی است، از یک روش کاملا قدیمی استفاده کند. آن ها قصد دارند برای ردیابی و متوقف کردن فعالیت پهپادها در مناطق ممنوعه از عقاب ها استفاده کنند!

چند ماه پیش هم پلیس هلند ویدویی را منتشر کرد که نشان می داد پهپادها را می توان به وسیله عقاب ها نیز متوقف کرد! پلیس هلند قصد داشت به وسیله این کلیپ به نیروهای پلیس سایر نقاط جهان ثابت کند که می توان از توانایی و مهارت های شگفت انگیز این پرندگان کاملا آموزش دیده برای شکار پهپادها استفاده کرد.

پلیس هلند این هفته اعلام کرد که بررسی های مختلف برای استفاده از عقاب ها برای انجام این کار صورت پذیرفته است و هم اکنون این پرندگان شگفت انگیز برای انجام این کار آماده هستند. پلیس هلند قصد دارد این عقاب ها را به همراه مربیانی که آن ها را آموزش داده ‌اند، در مکان‌ هایی که پرواز پهپادها در آن ها ممنوع است، مانند فرودگاه ها و محل های برگذاری مراسم خاص که جمع کثیری از افراد جمع می شوند، مستقر کند و مانع فعالیت پهپادها در این اماکن شود.

سال گذشته نیز عقابی که هیچ آموزشی ندیده بود در استرالیا موفق شد فعالیت پهپادی را در آسمان متوقف کند؛ اما آسیب‌هایی را نیز به آن وارد کرده بود. عقاب هایی که توسط نیروهای پلیس هلند مورد استفاده قرار می گیرند بر خلاف این عقاب کاملا آموزش دیده هستند و هنگامی که پهپاد را شکار می کنند، آن را با مهارت کامل در پنجه های خود نگه می دارند و آن را در حالی که کاملا کنترل می شود، با دقت حمل می کنند و در حالی که کاملا سالم است، به زمین باز می گردانند؛ بنابراین هیچ خطری پهپاد و یا حتی افرادی را که ممکن است هنگام به زمین نشستن عقاب همراه با پهپاد در محل حضور داشته باشند، تهدید نمی کند.

اگر چه گروه های حامی حقوف حیوانات نگران این موضوع هستند و معتقدند این کار ممکن است باعث آزار و اذیت عقاب ها شود، اما شرکتی که مسئولیت آموزش این عقاب ها بر عهده دارد، امنیت و سلامتی این پرندگان را کاملا تضمین کرده است و گفته است در طول مراحل تمرین و آموزش هیچ یک از عقاب ‌ها کوچکترین آسیبی ندیده ‌اند. هلند نخستین کشوری است که از عقاب برای متوقف کردن پهپادها استفاده می کند؛ بنابراین صاحبان پهپادها در این کشور باید مراقب باشند در مناطق ممنوعه از آن‌ ها استفاده نکنند. زیرا پهپادهای چهار پره ای هرگز حریف این عقاب های تیز چنگال نمی شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا