فعالیت‌های دانشگاهی به منظور توسعه فناوری‌های دریایی حمایت می‌شوند

 سجاد ویسی دبیر گروه توسعه فناوری ستاد دریایی معاونت علمی با اشاره به رویکرد اصلی حمایت از طرح‌های فناورانه دانشگاهی، گفت: در این برنامه، بهره‌گیری از اساتید فعال در جهت رفع نیازهای فناورانه کشور با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی است، بنابراین چنانچه اساتید و پژوهشگران در حوزه دریا بتواند با انجام پروژه‌ای فناورانه، اقدام به رفع نیاز یکی از ارگان‌های دریایی کشور کند، ستاد دریایی نیز در تأمین هزینه‌های فناورانه آن طرح با ارگان مربوطه مشارکت می کند.

ویسی افزود: در جهت بهره‌برداری همه‌جانبه از ظرفیت‌های ملی کشور به‌ویژه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در حوزه فناوری‌های دریایی کشور ، با تلاش گروه توسعه فناوری، موافقت‌نامه سه‌جانبه‌ای بین وزارت علوم ، معاونت علمی و فناوری و سازمان صنایع دریایی در اواسط سال 1394 به امضا رسیده و اجرایی شده است.

حمایت از اساتید برجسته و فعال در حوزه دریا
دبیر گروه توسعه فناوری ستاد دریایی معاونت علمی، با اشاره به حمایت از فعالیت‌های علمی و فناورانه اساتید دانشگاهی در حوزه علوم و فناوری‌های دریایی، گفت: از ابتدای تشکیل و تاکنون حمایت از فعالیت‌های علمی و فناورانه اساتید دانشگاهی در حوزه علوم و فناوری‌های دریایی در رأس کار بوده است و سعی شده تا حد امکان ارتباط ستاد با دانشگاه‌ها تقویت و حمایت‌های لازم از مراکز علمی به‌عنوان اهرم اصلی توسعه فناوری‌ها صورت پذیرد.
وی ادامه داد: حمایت از چاپ مقالات ISI در مجلات برتر حوزه مهندسی دریا، حمایت از سفر اساتید برجسته خارجی جهت ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه علوم و فناوری‌های دریایی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت ویژه اساتید دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فناوری‌های دریایی، حمایت از چاپ کتب تخصصی در حوزه علوم و فناوری‌های دریایی ازجمله مواردی هستند که موردحمایت قرار می‌گیرند.

حمایت از برگزاری مسابقات و رویدادهای دانشجویی
ویسی با اشاره به دیگر فعالیت‌های ستاد در بخش دانشجویی بیان کرد: توسعه فناوری‌های مربوط به علوم دریا مستلزم فراهم شدن بسترهای فکری و علمی آن در اقشار جوان جامعه به‌خصوص دانشجویان فعال در حوزه علوم و فنون دریایی است. آشنایی جامعه و قشر فرهیخته دانشگاهی با ظرفیت‌های دریایی کشور و سوق دادن دانشجویان مستعد به سمت علوم دریایی یکی از برنامه‌های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی است.
وی یکی از ابزارهای مهم به‌منظور آشنایی جامعه و قشر فرهیخته دانشگاهی با ظرفیت‌های دریایی کشور را، حمایت از برگزاری مسابقات و رویدادهای دانشجویی خواند و افزود: به‌عنوان نمونه مسابقات شناورهای خود پیشران دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر، مسابقات ملی مکانیک سیالات دانشگاه اصفهان ازجمله مسابقاتی هستند که با حمایت ستاد برگزارشده‌اند

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا