اقتصاد دانش محور یک افق گریز ناپذیر است

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود شیخ زین الدین شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین شهری در اصفهان، افزود: اقتصاد مبتنی بر دانایی محوری در دنیا یک بحث تبلیغاتی نیست بلکه یک ضرورت و در ایران اسلامی نیز خواست جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
شیخ زین الدین تصریح کرد: یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و ضرورت این مساله با توجه به پیچیده تر شدن مشکلات جوامع شهری دوچندان شده است.
وی گفت: بسیاری از مشکلات شهری با یک نوآوری می تواند به فرصت تبدیل شود و محور کسب و کار قرار گیرد.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری اسلامی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم در اقتصاد شهری مبتنی بر دانش، همکاری و تعامل مناسب دستگاه های ذیربط است، اضافه کرد: در دو سال گذشته به دلیل تعامل مناسبی که با بین معاونت علمی و 10 دانشگاه کشور انجام شد 100هزارمتر مربع فضای جدید نیزبه حوزه نوآوری اختصاص داده شد.
وی افزود: امروز سه هزار و 100 شرکت دانش بنیان در ایران تشخیص صلاحیت شده وحدود سه هزار شرکت دیگر نیزدر صف تشخیص صلاحیت است.
شیخ زین الدین با بیان اینکه امروز مشکل پسماند یکی از مشکلات شهرها است، گفت: جدا سازی پسماند از مبدا یک ضرورت است و باید یک نگاه دانشی به تفکیک داشته باشیم زیرا همه زباله ها را نمی شود سوزاند و لذا باید به مساله تفکیک زباله توجه ویژه داشت.
وی با بیان اینکه باید برای جمع آوری پسماندها از روش های علمی استفاده کنیم، عنوان کرد : خوشبختانه در این زمینه با شهرداری اصفهان نیز تعاملات بسیار مناسبی اجرا شده است.
نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی فناوری-های نوین شهری (ICS 2017) امروز در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان گشایش یافت.
دهها شرکت دانش بنیان از ایران و خارج از کشور، پیشرفته ترین فناوری های موجود و آخرین دستاوردهای خود برای حل مسائل مدیریت شهری و افزایش کیفیت زندگی شهری را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.
خلاقیت های فناورانه به عنوان موتور قدرتمند رشد اقتصادی در جهت کارآفرینی، ترویج نوآوری، افزایش بهره وری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا