رونمایی کتاب طب عمومی مورتاگ

به گزارش سیناپرس، دکتر علی سجادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص توضیح داد: طب عمومی طب پایه است و همه بیماری ها را شامل می شود و نگاه تشخیصی و درمانی در آن باید یک نگاه جامع و کل نگر باشد؛ در طب عمومی باید تمام بیماری ها به صورت کلی و با توجه به شرایط فیزیکی و روانی درنظرگرفته شوند و با توجه به این موارد تشخیص و درمان صورت گیرد.

وی افزود: بنابراین در این کتاب رفرنس طب عمومی، اطلاعات جامعی از تمام موارد مربوط به جسم و روان در بیماری های مختلف جمع آوری و ارائه شده است.
سجادی با بیان اینکه نویسنده این کتاب پروفسور مورتاگ استرالیایی است، ادامه داد: این کتاب در چین، روسیه، استرالیا و نیوزیلند رفرنس اصلی آموزش طب عمومی است و به صورت ترجمه شده مورد استفاده قرار می گیرد.
دبیر اجرایی گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی در خصوص ترجمه این کتاب در ایران نیز گفت: این کتاب به سه جلد تقسیم شده است و درحال حاضر جلد اول آن ترجمه شده و دو جلد دیگر نیز به زودی آماده و منتشر می شود.
سجادی ادامه داد: صفحه آرایی این کتاب به گونه ای صورت گرفته که شماره صفحات کتاب اصلی با کتاب ترجمه شده تطابق داشته باشد و در شکل صفحات، جداول، رنگ و تصاویر آن امانت داری نسبت به کتاب اصلی صورت گرفته است.
وی در خصوص بومی سازی این کتاب مطابق با بیماری های موجود در کشور گفت: از متن کتاب هیچ مطلبی کاسته نشده و کاملا امانت داری به متن اصلی در ترجمه و حتی صفحه آرایی کتاب لحاظ شده است و برای بومی سازی مطالب آن در هر جایی که لازم بوده با اضافه کردن مطالب به صورت حاشیه نویسی این بومی سازی صورت گرفته و در مورد بیماری های بومی ایران، داروهای موجود و روش های درمانی توضیحاتی ارائه شده است.
عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی اظهار کرد: این کتاب در انتشارات تیمورزاده چاپ شده و در حاشیه نهمین گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی در مرکز همایش های رازی با حضور دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور رونمایی می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا