افتتاح بیمارستان ۶۴ تختخوابی سینا در سمنان

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت آنلاین، این بیمارستان در زمینی به مساحت ۵۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۹۴۰۰ متر مربع در شش طبقه ساخته شده و دارای بخش های ویژه آی سی یو، سی سی یو، NICU، بستری داخلی، جراحی، اطفال، زنان و زایمان، اتاق های عمل، دیالیز، اورژانس و بخش های پاراکلینکی شامل آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی و داروخانه است.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان که ۹۶ نفر در ساخت آن مشارکت داشته اند، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و ۲۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز آن هزینه شده است.

در این بیمارستان ۵۵ پزشک و ۷۰ نیروی اداری و پشتیبانی مشغول به کار شده اند.

ضرورت تلاش بیشتر برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان

وزیر بهداشت در سفر به استان سمنان، مرکز تصویر برداری پزشکی گرمسار را که توسط بخش خصوصی ساخته و تجهیز شده است را افتتاح کرد.

دکتر هاشمی در حاشیه افتتاح این مرکز، با اشاره به پنجمین سفر خود به استان سمنان، گفت: خیلی خوشحالم که اقدامات بسیار خوبی در دولت اول دکتر روحانی در حوزه بهداشت و درمان کشور و از جمله این استان انجام شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: خوشحالم که رییس جمهور، سراسر کشور را به یک چشم می بیند و سفارش وی برای رسیدگی به محرومان و مستضعفین، بیشتر از دیگران است و در استان سمنان نیز مناطقی وجود داشت که کمتر برخوردار بودند و هنوز هم هستند اما خوشبختانه چندین بیمارستان در این استان ساخته، تجهیزات مورد نیاز تامین و تعداد متخصصان دوبرابر شد و زیرساخت های بهداشتی آن، رو به گسترش است.

دکتر هاشمی تاکید کرد: باید تلاش بیشتری شود تا وضعیت بهداشت و درمان کشور و از جمله استان سمنان، مطلوب تر شود و امیدواریم که طرح های بهداشتی و درمانی در شهرهای مختلف استان سمنان که شاهد افتتاح آن بودیم ، مورد قبول درگاه الهی و رضایت مردم قرار بگیرد.

وزیر بهداشت از مرکز تصویربرداری پزشکی گرمسار به عنوان یکی از مجهزترین مراکز تصویر برداری یاد کرد و گفت: خوشحالیم که بخش خصوصی به حوزه سلامت وارد شده و سرمایه خود را در این حوزه قرار می دهد اما باید تسهیلات بیشتری برای آنها در نظر بگیریم.

دکتر هاشمی در پایان تصریح کرد: اقدامات ۴ سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان در حد توان دولت بود و مردم نیز به خوبی شرایط دولت اول دکتر روحانی را درک کردند و آگاه و همراه دولت هستند و نشانه آن، رای اعتماد مجدد به دکتر روحانی بود و این، می تواند ما را دوباره امیدوار کند که سلامت در دولت دوازدهم نیز از اولویت های اصلی دولت باشد و ما را تا رسیدن به نظام سلامت کارآمد، نزدیک کند.

مرکز تصویربرداری پزشکی گرمسار شامل بخش های سی تی اسکن، ام آر آی، رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی است که عملیات ساخت آن در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع در ۵ طبقه از سال ۹۲ آغاز شده بود و برای ساخت و تجهیز آن، ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در آینده بنا است کلینیک تخصصی شبانه روزی شامل بخش های قلب، مغز، چشم و زیبایی و آزمایشگاه نیز به آن اضافه شود.

زیرساخت های استان سمنان در حوزه بهداشت تامین می شود

وزیر بهداشت از بیمارستان سینا به عنوان بیمارستانی مجهز و زیبا یاد کرد و افزود: این مرکز درمانی دارای پزشکان بسیار مجربی است که راه اندازی آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

دکتر هاشمی در حاشیه افتتاح بیمارستان سینا در سمنان، در خصوص وضعیت این استان از نظر خدمات بهداشتی و درمانی، گفت: وضعیت حوزه سلامت در استان سمنان در مقایسه با دوران گذشته، بسیار بهتر شده اما در مقایسه با سطحی که مردم انتظار دارند، فاصله زیادی داریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت در استان سمنان، بسیار ارزشمند بوده است، افزود: زیرساخت های مورد نیاز استان سمنان در حوزه بهداشت حداکثر ظرف دو سال آینده تامین می شود و این استان در سطح استانداردی از نظر خدمات بهداشتی قرار می گیرد.

دکتر هاشمی با اشاره به افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در استان سمنان، یادآور شد: در طول دولت یازدهم در اکثر شهرستانهای این استان از گرمسار تا شاهرود، بیمارستان هایی ساخته شد اما هنوز کمبودهایی در حوزه درمان وجود دارد.

وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در حوزه دندانپزشکی در استان سمنان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در مرکز استان سمنان دانشکده دندانپزشکی نقش ویژه ای در توسعه این خدمات داشت اما کل این استان نیازمند توجه بیشتر است.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم ارتقای دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی در دامغان، گفت: در استان سمنان اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت انجام شد و از همکارانم تشکر می کنم زیرا جهادی کار کردند و مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس کمک و حمایت کردند و امکان ندارد که بتوانیم بدون وحدت و همدلی، کارنامه قابل قبولی را به یادگار بگذاریم.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که با توجه به رای مجدد مردم به دکتر روحانی، همچنان حوزه سلامت در صدر اولویت برنامه های وی باشد و در دولت دوازدهم، کاستی های موجود با همت تمام مسئولان کشور و صبوری مردم، به تدریج برطرف شود.

دکتر هاشمی در خصوص اولویت های دولت آینده، خاطرنشان کرد: اولویت دولت حتما خدمت بیشتر به مردم در جهت ارتقای بهداشت عمومی است چراکه پیشگیری از بروز بیماری ها اهمیت بسیار زیادی دارد و درست است که حوزه درمان در دولت یازدهم مورد توجه واقع شد اما در حوزه بهداشت نیز اقدامات بی سابقه ای انجام شد و این اقدامات بیشر مربوط به توسعه زیرساخت ها بود البته همه دستگاه های اجرایی و قضایی باید کمک کنند.

وزیر بهداشت به نقش مهم دستگاه قضایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سالم سازی فضای جامعه اشاره کرد و گفت: دستگاه های دولتی و اجرایی مانند وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت و حتی فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر پیوست سلامت نداشته باشند ، می توانند بیماری تولید کنند.

دکتر هاشمی یکی از اولویت های خود را توجه به محرومان و مستضعفان و ساکنین مناطق حاشیه شهرها عنوان کرد و گفت: برخی از کلاشهرهای کشور از محروم ترین مناطق کشور هستند که باید به آنها نیز توجه بیشتری شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: آرزو دارم که در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، اقدامات بیشتری در کشور انجام شود و وزارت بهداشت حتما باید نسبت به آن چیزی که در حوزه سلامت اتفاق افتاده، مطالبه گر باشد.

دکتر هاشمی گفت: مهم ترین کانون آسیب، فقر است اما در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام شد و باید به سایر بخش ها ورود کنیم و مطالبه گر باشیم و نقش دولت، مجلس، قوه قضاییه، ائمه جمعه و افراد صاحب نفوذ در این حوزه بسیار مهم و اساسی است.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: وزارت و وزیر بهداشت آینده باید به کار اصلی خود یعنی ادامه اجرای طرح تحول سلامت بپردازد و اشکالات موجود را برطرف کرده و شرکای این طرح یعنی بیمه ها را بیشتر همراه کند و بتواند در کنار دستیابی به منابع پایدار، تولیت سلامت کشور را بر عهده داشته باشد.

مردم از اقدامات دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان رضایت دارند

وزیر بهداشت گفت: مردم از اقدامات دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان و رییس جمهور به دلیل اولویت قرار دادن حوزه سلامت، ارتقای بهداشت، تامین دارو و پوشش بیمه برای بیش از ده میلیون نفر و ایجاد ۲۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور رضایت نسبی دارند.

دکتر هاشمی در حاشیه آغاز عملیات ساخت دو پروژه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، اظهار داشت: رییس جمهور پس از انتخاب مجدد از سوی مردم گفت که همچنان سلامت در اولویت کار دولت دوازدهم قرار دارد و ادامه طرح تحول سلامت در دستور کار قرار دارد و اطمینان دارم که مجلس شورای اسلامی هم حتما به دولت و رییس جمهور کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز همه به این باور رسیده اند که هزینه کردن در حوزه سلامت، نوعی سرمایه گذاری برای داشتن مردمی سالم است تا آنها بتوانند در سایر بخش ها همچون اقتصاد، نقش آفرین باشند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه طرح تحول سلامت، یک ضرورت بود، افزود: دولت یازدهم شناخت خوبی از مشکلات بهداشتی و درمانی مردم داشت و مسیر خوبی را دنبال کرد البته با مشکلاتی مانند عدم پیش بینی منابع برای سرانه بیمه سلامت مردم روبرو بود که خوشبختانه در بودجه سال ۹۶، این نقیصه برطرف شد.

وزیر بهداشت یکی از دلایل بدهی بالای بیمه سلامت ایرانیان به وزارت بهداشت را عدم پیش بینی سرانه مورد نیاز عنوان کرد و گفت: دولت و مجلس حمایت خواهند کرد تا بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت پرداخت شود اما تقاضای تسریع در پرداخت آن را داریم زیرا وزارت بهداشت نیز به فروشندگان، تامین کنندگان و ارائه دهندگان دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات، بدهکار است و شرمنده آنها هستیم.

وی یادآور شد: امیدوارم که در دولت بعدی با کابینه ای قوی و دستور رییس جمهور، مشکلات مطالبات وزارت بهداشت کاهش یابد.

وزیر بهداشت وضعیت حوزه سلامت استان سمنان را مناسب دانست و گفت: باید تلاش کنیم که مراکز درمانی را بهسازی و نوسازی کرده، کیفیت خدمات را ارتقا داده و متخصصان و فضای درمانی مورد نیاز را تامین کنیم اما در حوزه بهداشت ظرف دو سال آینده و با توسعه زیرساختها، نیازهای ۳۰ سال آینده استان برطرف می شود.

به گفته دکتر هاشمی در استان سمنان به اقداماتی در حوزه ایجاد نظام ارجاع، حمایت بیشتر از نیازمندان و توجه بیشتر به بهزیستی و خدمات به معلولین و سرمایه گذاری برای نقش آفرینی دانشگاه های این استان در عرصه های بین المللی و توسعه شرکت های دانش بنیان و شکوفایی فناوری نیاز است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: استان سمنان از مدیران شایسته و مردم با تعصبی برخوردار است و مردم تعصب زیادی روی شهرهایشان دارند و فارغ التحصیلان، علاقه دارند که در منطقه خودشان به مردم خدمت کنند زیرا در این استان بیشترین مراکز دانشگاهی وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا