جلوگیری از زوال عقل با تغییر سبک زندگی

بر پایه گزارشی که به تازگی توسط Lancet Commission در زمینه جلوگیری از زوال مغزی تهیه شده، مشخص شده است که بیش از یک سوم عوامل بروز زوال مغزی به واسطه ایجاد تغییراتی در سبک زندگی روزمره و توجه به اموری نظیر آموزش، تحرک بدنی، فشار خون و شنوایی قابل حذف است.

تخمین زده می شود که تا سال 2015 بالغ بر45 میلیون نفر در سراسر جهان با بیماری زوال مغز دست و پنجه نرم کرده اند و این یعنی صرف هزینه نجومی 818 میلیارد دلاری برای مراقبت و درمان این افراد.

اما نکته نگران کننده تر این است که شمار این افراد در حال افزایش است. تخمین زده می شود تا سال 2040 بالغ بر 1.2 میلیون نفر در انگلیس و ولز مبتلا به زوال مغز شوند. این میزان افزایش 57 درصدی را نسبت به آمارهای مربوط به سال 2016 نشان می دهد.

اکنون گزارش منتشر شده توسط Lancet Commission گویای آن است که جلوگیری از زوال عقل و انجام اقدامات مؤثر مراقبتی مرتبط با این بیماری همزمان با افزایش سن غیرقابل دستیابی نیست و در واقع می توان با ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

گیل لیوینگستون از دانشگاه کالج لندن و از محققان اصلی تدوین کننده این گزارش می گوید: کارهای زیادی است که افراد می توانند انجام دهند و در عین حال سیاستگذاران بخش سلامت هم می توانند اقدامات زیادی را برای کاستن از شمار افراد مستعد ابتلا به زوال عقل دنبال کنند.

به گفته محققان، دنبال کردن ورزش منظم و فعالیتهای اجتماعی از جمله مواردی است که در جلوگیری از بروز زوال مغز مؤثر هستند.

مترجم : مهدی پیرگزی

منبع : theguardian

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا