توانمندی پژوهشگران درجشنواره سلول‌های بنیادی نمایان می‌شود

 حمید آقایی بختیاری مجری کارگاه آشنایی با بیوانفورماتیک میکروRNA ها و کاربرد آن در تنظیم رفتار سلولی که در حاشیه دومین جشنواره سلول های بنیادی و علوم شناختی برگزار می شود، بیان کرد: برگزاری جشنواره از یک طرف با گرد هم آوردن متخصصین داخلی، امکان همکاری و آشنایی با توانمندی های سایر پژوهشگران را فراهم می کند.

وی افزود: از طرف دیگر با دعوت پژوهشگران برجسته بین المللی، سبب آشنایی محققین داخلی با مرزهای دانش در این حیطه و نقطه شروع همکاری های فرا کشوری می شود.
آقایی با اشاره به برگزاری کارگاه آشنایی با بیوانفورماتیک میکروRNA ها و کاربرد آن در تنظیم رفتار سلولی در 20 تیرماه، گفت: آشنایی با ابزارهای مختلف بیوانفورماتیکی در حیطه میکروRNA ها مهم ترین هدف برگزاری این کارگاه است.
به گفته وی، در این کارگاه با اهمیت میکروRNA ها در حیطه های مختلف تشخیص، پیشگیری و درمان مطالعات پزشکی آشنا شده و در قسمت بیوانفورماتیک میکروRNA ها با انواع ابزارها از جمله پایگاه داده های توالی، هدف یابی، اهداف تایید شده، بیان و نقش در بیماری ها و چرخه های متابولیک است.
آقایی ادامه داد: مدرسین کارگاه سید حمید آقایی بختیاری، احسان عارفیان و سعید ضیایی خواهند بود.
وی همچنین گفت: این کارگاه سه‌شنبه 20 تیرماه 1396 از ساعت 8 صبح الی 17 عصر در مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته برگزار می شود.
دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا