نیاز کشور به متخصصان فیزیوتراپی روزافزون است

به گزارش ایرنا، دکتر حمیدرضا خرم خورشید روز چهارشنبه در بیست و ششمین کنگره انجمن فیزیوتراپی ایران اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی در حوزه سلامت متولی ارایه خدمات بهداشت و سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که سیاست های لازم در این زمینه را اتخاذ می کند. 

خرم خورشید با تاکید بر اینکه در کشورهای پیشرفته انجمن های علمی به عنوان بالاترین مجامع تصمیم گیرنده در مورد مسایل قشر علمی محسوب می شوند، گفت: در ایران نقش انجمن های علمی به درستی تبیین نشده است.

وی افزود: اگرچه مشکلات صنفی مهمترین مسایل هر انجمن محسوب می شود اما انجمن های علمی باید به رسالت هایی همچون آموزش، پژوهش و فناوری نیز بپردازند.

رییس داشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: برای نمونه انجمن فیزیوتراپی باید در ایجاد کارگروه هایی برای راه اندازی رشته های تخصصی همچون فیزیوتراپی قلب و عروق، فیزیوتراپی سالمندان و دیگر موارد در وزارت بهداشت فعالیت کند.

بیست و ششمین کنگره فیزیوتراپی ایران با شعار نیم قرن تجربه بالینی، پشتوانه بهبود کیفیت زندگی، امروز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه همزمان با پنجاهمین سال تاسیس انجمن فیزیوتراپی ایران در هتل المپیک تهران برگزار شد. 

این کنگره سه روزه با هدف به روز کردن اطلاعات و دانش فیزیوتراپیست ها، گروه های پزشکی و ارایه آخرین نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه نقش فیزیوتراپیست ها در پیشگیری و درمان بیماری ها برگزار می شود. 

از 160 مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، 135 مقاله پذیرفته شده که قرار است 25 مقاله به صورت سخنرانی و 110 مقاله به صورت پوستر در جریان برگزاری این کنگره ارایه شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا