کارگاه نقشه راه فناوری‌های دریایی برگزار شد

 کارگاه نقشه راه فناوریهای دریایی به منظور ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای انجام شده و همچنین برنامه های آتی در جهت اجرایی سازی نقشه راه با حضور اساتید، متخصصین و دانشجویان فعال در حوزه دریا با حمایت ستاد توسعه صنایع و فناوریهای دانش بنیان دریایی معاونت علمی همزمان با برپایی  هفتمین همایش فراساحل برگزار شد. 

بر اساس این گزارش، اثر مزارع بادی بر دینامیک اقیانوس، اثر ساخت وسازهای بشر بر ایمنی در بنادر و مناطق ساحلی، شناورهای تحقیقاتی مدرن و سکوهای کنترل از راه دور، خوردگی میکروبی در صنایع و تجهیزات فراساحل و روند تهیه نقشه راه فناوریهای دریایی کشور، آشنایی با طراحی احتمالاتی سازههای دریایی، نگاه ویژه به رایزر سکوهای نیمه شناور و روشهای مدلسازی تجربی در هیدرودینامیک سازههای فراساحلی، ازجمله این کارگاههای آموزشی هستند که علاقه مندان می توانند از آن بهره مند شوند.

 

همچنین روشهای مدلسازی تجربی در هیدرودینامیک سازههای فراساحلی، بررسی انواع روشهای مدلسازی حدود عملیات پذیری سکوهای شناور و کشتیهای خدماتی و معرفی نرمافزار Star CCM، انرژیهای تجدید پذیر دریایی، چشم انداز جدید و درس آموخته های نصب سکوی IVB و رباتها و تکنولوژی زیرسطحی و چگونه نگاه چندوجهی به پروژههای دریایی داشته باشیم. کارگاه Ship CFD at Full Scale, Why & How و  توسعه استحصال انرژی از امواج در غرب آسیا،  فرصتها و چالشها و ایمنی در عملیات دریایی فراساحلی از دیگر عناوین کارگاههای آموزشی در همایش صنایع فراساحل است که میتوان به آن اشاره کرد.

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانشبنیان دریایی اقدام به برگزاری کارگاه نقشه راه فناوریهای دریایی کرد این کارگاه به تبیین ساختار اجرایی و اطلاعات مربوط به تهیه و محتوای شناسنامه محورهای نقشه راه فناوریهای دریایی اختصاص داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا