آب آشامیدنی از آب دریا تولید می کند

 به گزارش سیناپرس،به نقل از زیست فن،جمعیت در حال رشد و کمبود منابع آب به این معنا است که وضعیت ذخایر آب آشامیدنی به طور فزاینده‌ای نگران‌کننده است. در حال حاضر فناوری‌های شیرین‌سازی آب دریا، یک منبع جایگزین را ارائه می‌دهند اما مشکل آنها هزینه بسیار بالا است. انرژی خورشیدی تجدیدپذیر به شکل گسترده‌ای در این تکنولوژی‌ها به کار برده شده است، اما به دلیل نبود نور کافی در روزهای ابری و در شب ها پایدار نیستند.

یک سیستم هیبریدی با استفاده از بیوگاز و نور خورشید یک فناوری کاملاً جدید به شمار می‌آید. در واقع این فرایند در جستجوی هر دو سیستم تولید آب شیرین با مبنای حرارتی و الکتریکی است.

محققان این پروژه بررسی کردند که آیا بیوگاز تولید شده از مواد بیولوژیک مانند کود دامی می‌تواند به عنوان یک نسخه پشتیبان عملی برای انرژی خورشید استفاده شود. همزمان، این تیم یک راه بهینه برای یکپارچه‌سازی هر دو تکنولوژی به سمت تولید حداکثری آب شیرین پیدا کرد.

این پروژه شامل یک بررسی درباره منابع بیوگاز، یک طراحی مبتنی بر مدل و بهینه‌سازی سیستم شیرین‌سازی هیبریدی خواهد بود و استراتژی‌های فرایندی را برای حصول اطمینان از ذخیره مقرون به صرفه و قابل اتکا از آب آشامیدنی برای جوامع روستایی بررسی خواهد کرد.

در ادامه یک سیستم پایلوت (نیمه صنعتی) ساخته خواهد شد و بوسیله تیم مشترک جهت بررسی عملکردش مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا