رویکرد پارک علم و فناوری هدایت دانش آموزان به سمت کارآفرینی است

به گزارش سیناپرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، بابک مختاری افزود: با برنامه هایی که سال گذشته اجرا شده و زیرساخت هایی که در سایر شهرهای استان خوزستان فراهم شده امسال توجه ویژه ای به توسعه کسب و کار و خدمات برای اشتغالزایی خواهیم داشت.
وی افزود:در کنار آن برنامه های ترویجی با سرعت بیشتری ادامه خواهند یافت و مسابقات علمی و نوآوری برگزار خواهد شد تا بتوانیم نسل جدید دانش آموزان دبیرستانی و دانشجویان سال اول و دوم را ترغیب کنیم از تفکر کارمند شدن به سمت کارآفرینی و ثبت شرکت روی آورند.
مختاری با تاکید بر توسعه روحیه کارآفرینی گفت:در تلاش هستیم تا فرهنگ کارمندپروری که در دانشگاه ها و آموزش و پرورش وجود دارد به فرهنگ کارآفرینی تغییر یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شرکت های دانش بنیان خوزستان پرداخت و گفت:مشکل بازار مشکل اصلی شرکت های دانش بنیان کشور و استان خوزستان است زیرا بسیاری از صنایع ما هنوز به پیشرفت بالایی نرسیده اند تا بتوانند محصولات با دانش بالا را خریداری کنند اما با پیشرفت هایی که در کل کشور در حال انجام است و با توجه به صادرات محصولات دانش بنیانی که در سالهای آینده خواهد شد امیدواریم این مشکل برطرف شود.
وی گفت:در استان حدود یک هزار و 300 نفر بطور تمام وقت و نیمه وقت با شرکت های مستقر در شرکت های علم و فناوری همکاری دارند که این اشتغالزایی در طول چهار سال گذشته صورت گرفته است .
وی افزود: ایجاد شغل برای هر فارغ التحصیل دانشگاه طبق آمار وزارت کار بین دو میلیارد و 600 تا چهار میلیارد ریال هزینه دارد در حالی که ما بطور متوسط برای به کار گیری هر فرد حدود 150 میلیون ریال هزینه کرده ایم .
از 6 مرکز رشد در استان خوزستان 2 مرکز در دزفول فعالیت دارند. استان خوزستان دارای چهار کانون شکوفایی خلاقیت در شهرهای باغملک ،مسجد سلیمان ،رامین و بهبهان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا