طرح‌های پژوهشی حوزه علوم و علوم زیستی حمایت می‌شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری، اعضای کارگروه علوم و علوم زیستی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در آخرین نشست خود ضمن بررسی 11 طرح داوری شده در این کارگروه با پشتیبانی مادی و معنوی از هشت طرح پژوهشی موافقت کردند. طرح‌های تصویب‌شده در زمینه‌هایی همچون شیمی تجزیه و آلی، فیزیولوژی گیاهی، نجوم، جانورشناسی و ریاضی کاربردی هستند.

همچنین از این هشت طرح مصوب، دو طرح بنیادی و 6 طرح نیز بنیادی – کاربردی محسوب می‌شوند. با توجه به اهمیت و فراگیری تمام علوم اعم از رشته‌ای و بین رشته‌ای گروه‌های پژوهشی موجود در صندوق با عنوان کارگروه‌های تخصصی تعریف شده‌اند؛ پژوهشگران از سرتاسر کشور طرح‌های مورد نظر خود را با توجه به حوزه به کارگروه مورد نظر ارسال می‌کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، طرح‌های پژوهشی پس از بررسی اولیه توسط دبیر کارگروه از لحاظ تکمیل بودن فرم و سایر مدارک و مستندات جهت تعیین اولویت در جلسات کارگروه مورد بررسی قرار گرفته، اگر طرح در حیطه عرصه‌های پژوهشی صندوق باشد، کارگروه با استفاده از بانک داده داوری صندوق داور تعیین می‌کند و در نهایت نتیجه نهایی را داوران اعلام می‌کنند. نتایج داوری نیز پس از بررسی نهایی تصویب یا رد می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا