تخصیص ردیف بودجه مستقل 105 میلیارد تومانی برای ورزش دانشجویان

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر پورکیانی، مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: علیرغم خدماتی که تمامی دولت های قبلی انجام داده اند؛ اما هیچگاه ورزش بودجه مستقل نداشته است، اما در سال ۱۳۹۵ تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان دارای بودجه مستقل شد و مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت که اقدامی بدیع و مهم است، برای اینکه این اداره کل بتواند اهداف ترسیم شده را محقق کند و همچنین توان حمایت از تربیت بدنی دانشگاه ها را داشته باشد.

دکترمحمد پورکیانی در مراسم تقدیر از ورزشکاران دانشگاه ایلام ، با ابراز خرسندی از نشاط و شادابی دانشجویان ورزشکار دانشگاه ایلام گفت: امیدوارم فضای پر نشاط دانشگاه های کشور توسعه یابد و بیش از پیش شاهد شادابی و نشاط دانشجویان باشیم.

وی با اشاره به جایگاه مهم علم و دانایی برای اداره کشورها و سازمان ها بیان داشت: با بررسی و تحلیل تاریخ بشر و همچنین مراجعه به روایات اسلامی؛ مشخص می شود که هر زمانی یک کشور و یک سازمان اداری از عالمان و دانایان استفاده کرده است، توانسته نتایج بهتری را کسب کند و جایگاه بهتری را به دست آورد.

وی با تبیین شاخصه های دانایی افزود: شاخصه های دانایی در تمامی جهان در سه مولفه دانش و آموزش، بهداشت و سلامت و استانداردهای زندگی قابل تبیین است.

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: هر چند تولید نفت و تولید ناخاصی ملی و غیره برای کشورها مهم هستند، اما در سطح جهانی سه مولفه فوق الذکر، ملاک ارزیابی در توسعه یافتگی کشورها می باشد واگر در هر کشور و سازمانی این مولفه ها در سطح بالایی قرار داشته باشد، همبستگی اجتماعی، رضایتمندی از زندگی و امید به زندگی افزایش خواهد یافت و استحکام آن جامعه و سازمان بیشر خواهد شد و آن جامعه و سازمان مسیر توسعه را سریع تر طی خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: بالعکس اگر در هر کشور و سازمانی این شاخصه ها در سطح پایینی قرار گیرد، آن کشور و سازمان با مشکل جدی مواجه خواهد شد و نخواهد توانست در مسیر توسعه گام های سریعی بر دارد و عقب خواهد افتاد.

دکتر پورکیانی با بیان اینکه برای رشد این مولفه ها راهکارهای مختلفی وجود دارد، تاکید کرد: بر اساس تحقیقات مفصل و متعددی که انجام شده؛ ورزش و فعالیت های ورزشی در رشد هر سه مولفه فوق الذکر نقش کلیدی دارد و برای همین اگر با اتکا به ورزش سلامت و شادابی در بین جوانان افزایش یابد، میزان بیماری ها و ناهنجاری ها ی اجتماعی و هزینه های مربوط به آن کم می شود و در نتیجه میزان بهره وری افزایش خواهد یافت و همچنین همبستگی اجتماعی افزایش یافته و نشاط جامعه افزون خواهد شد.

دکتر پورکیانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان پرداخت و گفت: علیرغم خدماتی که تمامی دولت های قبلی انجام داده اند؛ اما هیچگاه ورزش بودجه مستقل نداشته است، اما در سال ۱۳۹۵ تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان دارای بودجه مستقل شد و مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت که اقدامی بدیع و مهم است، برای اینکه این اداره کل بتواند اهداف ترسیم شده را محقق کند و همچنین توان حمایت از تربیت بدنی دانشگاه ها را داشته باشد.

دکتر پورکیانی با اعلام اینکه مجموعه این تحولات منجر به درخشش دانشجویان ایرانی در بیست و هشتمین المپیاد یونیورسال در بین ۱۴۶ کشور جهان شد بیان داشت: در این المپیاد ۱۴۶ کشور حضور داشتند و ایران اسلامی فقط با حضور ۸۳ ورزشکار موفق به کسب جایگاه نهم شد، در حالیکه چین با ۵۳۰، ژاپن ۴۶۰ و آمریکا ۴۵۰ ورزشکار شرکت کرده بودند و کشورهای آلمان و انگلیس در رتبه بعد از ایران قرار گرفتند که این عنوان در تاریخ ورزش دانشجویان کشور رخدادی درخشان و ماندگار است که امید داریم در سال های بعد با رتبه بهتری تکرار شود.

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در ادامه با اشاره به رشد طرح های عمرانی دانشگاه ایلام و تغییرات صورت گرفته در سال های اخیر بیان داشت: پنج سال پیش برای شرکت در برگزاری مسابقات ورزش همگانی در دانشگاه ایلام حضور یافتم، اما الان نسبت به آن زمان طرح های عمرانی خوب و وسیعی در حال انجام است که چهره دانشگاه را تغییر داده که این اتفاق با توجه به محدویت های مالی چند سال اخیر، اتفاقی مهم است.

دکتر پورکیانی همچنین به روند مثبت جریان امور و تغییرات انجام شده در تربیت بدنی دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: در المپیاد سیزدهم، دانشگاه ایلام در بخش دختران رتبه ۲۳ و در بخش پسران رتبه ۳۱ را کسب کرد که با توجه به حضور تمامی دانشگاه های کشور در این المپیاد، رتبه مناسبی است و امیدوارم در سال های آینده این رخداد تکرار شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی در پایان گفت: دانشگاه ایلام نیازمند یک سالن خوب است که با رایزنی های انجام شده با اداره کل طرح های عمرانی وزارت علوم؛ برای احداث یک سالن چند منظوره در دانشگاه توافق کردیم که در آینده خیلی نزدیک کلنگ احداث آن بر زمین زده خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا