نابودی 120 هزار هکتار از جنگل های روسیه طی چند روز گذشته

اداره جنگلداری منطقه فدرال سیبری (forestry department of the Siberian federal district) در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد : نود و پنج آتش سوزی در 118 هزار و 500 هکتار از پنج منطقه سیبری به شدت گسترش پیدا کرده است .

در بیست و چهار ساعت گذشته ده هزار هکتار به بخش های سیبری که درگیر آتش سوزی بوده اند ،  افزوده شده است . قابل ذکر است که تقریبا بیشتر آتش سوزی در جنگل های منطقه ترانس بایکال (Trans-Baikal Territory) قرار دارد که در حدود 114 هزار و 800 هکتار را در بر می گیرد .

بر اساس گزارش این اداره جنگلداری ، آتش سوزی فوق بخش هایی از جمهوری های بوریاتیا (Buryatia) و تووا (Tyva)، منطقه ایرکوتسک (Irkutsk) و سرزمین کراسنویارسک (Krasnoyarsk) را نیز تحت تاثیر قرار داده است .

قابل ذکر است که طی 24 ساعت گذشته 65 آتش سوزی در 13هزار و 600 هکتار از جنگل های منطقه فدرال سیبری خاموش شده است . آتش سوزی بخش های ترانس بایکال (Trans-Baikal) و سرزمین کراسنویارسک (Krasnoyarsk) ، جمهوری های آلتایی (Altai)، خاکاسیا (Khakassia)، بوریاتیا (Buryatia)، تووا (Tyva) و منطقه ایرکوتسک (Irkutsk) نیز توسط آتش نشانان اطفا و کنترل است .

از سوی دیگر بر اساس گزارش های رسمی ، سی و سه آتش سوزی بزرگ جنگلی در 13 هزار و 300 هکتار در بوریاتیا (Buryatia) و منطقه ترانس بایکال (Trans-Baikal) خاموش شده است .

عملیات مقابله با این آتش سوزی توسط سه هزار متخصص آتش نشانی با کمک 554 ماشین آتش نشانی در حال پیگیری است. یک ستاد پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در منطقه ایرکوتسک ، جمهوری آلتایی، جمهوری تووا، منطقه ترانس بایکال، در 18 بخش ولسوالی بوریاتیا و در یک ناحیه از سرزمین کراسنویارسک به وجود آمده است .

قابل توجه است که در سراسر سرزمین ترانس بایکال و جمهوری خاکاسیا ، در 19 بخش ولسوالی بوریاتیا و در یک منطقه از سرزمین کراسنویارسک ، وضعیت اضطراری اعلام شده است .

بر اساس گزارش های رسیده ، علت اصلی این فاجعه ، یک عامل انسانی بوده است. زمانی که کشاورزان تصمیم می گیرند، علف های خشک زمین های کشاورزی خود را بسوزانند ، بادهای قوی فصلی این آتش ها در بخش های دیگر گسترش داده و پخش می کند . از آغاز فصل آتش سوزی در مجموع 883 آتش سوزی در قلمرو حدودا 250 هزار هکتار در منطقه فدرال سیبری ثبت شده است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا