افتتاح نمایشگاه هواپیماهای بدون سرنشین دانشجویی

 فرآیند ارزیابی مرحله ساخت و نمود فیزیکی چهارمین مسابقات هواپیمای بدون سرنشین روز شنبه توسط هیات داوران صنعتی و دانشگاهی انجام گرفت و نمایشگاهی از دستاوردهای تیم های شرکت کننده در این دوره از مسابقات در دانشگاه صنعتی شریف برپا شد.

دبیر اجرایی چهارمین مسابقات هواپیمای بدون سرنشین درباره روند اجرای این رقابتها که هر دو سال یکبار به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود به ایرنا گفت: این مسابقات ، سه فاز دارد که مرحله اول شامل ارائه پروپوزال، مرحله دوم شامل ارائه طرح به شکل فیزیکی (مرحله ساخت) و فاز سوم هم پرواز نهایی پرنده هاست.
کیوان انتظاری افزود: تمام پرنده های حاضر در این مسابقات، غیرنظامی هستند و ماموریت شناسایی و امداد و نجات را برعهده دارند.
وی خاطرنشان کرد: تیم هایی که در مرحله ساخت، حدنصاب امتیازات هیات داوران را به دست آورند برای مرحله بعدی، مجوز پرواز دریافت خواهند کرد.
به گفته انتظاری، مرحله نهایی این دوره از مسابقات در نیمه اول تیرماه و در فرودگاه کلاله استان گلستان با حضور تیم های برتر برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در مرحله پایانی، پرنده های بدون سرنشین از یک باند پروازی اوج می گیرند و بعد از طی مسافت 10 کیلومتری، وارد منطقه جنگلی می شوند و یک محیط سه کیلومتر در سه کیلومتری را بر فراز جنگل، جستجو می کنند تا دو دستگاه خودرو که از قبل، علامت گذاری و پنهان شده است را پیدا کرده و بسته های امدادی خود را به یکی از این خودروها برسانند.
دبیر اجرایی چهارمین مسابقات هواپیمای بدون سرنشین، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، ایجاد فضای حل مساله و چالش های فنی در قالب فعالیت های تیمی بین دانشکده های فنی سراسر کشور و ایجاد ارتباط میان رشته های مختلف مهندسی در کنار یکدیگر برای حل یک چالش مشخص را از مهم ترین اهداف برگزاری این رقابتها برشمرد.
سه کارگاه آموزشی با موضوع عملیات پروازی هواپیماهای بدون سرنشین در حاشیه این مسابقات درحال برگزاری است و نمایشگاه دستاوردهای تیم های حاضر در این مسابقات نیز تا فردا 27 فروردین ماه در محوطه مقابل دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف برپاست.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا