فروش 632 سانتریفیوژ بیمارستانی به مراکز تحقیقاتی و درمانی

به گزارش ایسنا، مرتضی استادرحیمی مجری طرح در حاشیه بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در شهرک صنعتی شمس‌آباد تولید سانتریفیوژهای پزشکی را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و افزود: با حمایت صندوق صندوق نوآوری و شکوفایی توانستیم خدمات سرمایه در گردش به مبلغ 600 میلیون تومان دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طراحی و ساخت سانتریفیوژها به پایان رسیده است، اظهار کرد: ما موفق شدیم تا این محصولات را تجاری‌سازی کنیم و برای بازپرداخت تسهیلات صندوق نیز در فاز تنفس قرار داریم.

رحیمی با تاکید بر اینکه در کشور تنها صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت‌های مناسبی برای تولید این محصول داشته است، یادآور شد: هیچ بانکی و موسسه مالی در کشور خدماتی در قالب سرمایه در گردش و با بازپرداخت اقساطی اعطا نمی‌کند.

این محقق با بیان اینکه تاکنون 220 قلم محصولات دانش‌بنیان تولید و به مرحله تجاری‌سازی رسانده‌ایم، یادآور شد: دستگاه سانتریفیوژ ساخته شده در این شرکت قابل استفاده در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی چراکه این دستگاه قادر است کلیه آنالیز خون را با دقت بالا انجام دهد.

وی بازار مصرف این دستگاه در کشور را بالغ بر سه میلیون دستگاه ذکر کرد و گفت: این دستگاه هرچند تاییدیه‌های وزارت بهداشت را دریافت کرده ولی از سوی این وزارتخانه از دو ماه قبل واردات این محصولات با تعرفه‌های پایین را آزاد اعلام کرده است.

به گفته وی، سانتریفیوژهای تولیدشده از سوی شرکت دارای 10 سال خدمات پس از فروش و به صورت رایگان است که از طریق 350 نمایندگی آن در سراسر کشور ارائه می‌شود.

استاد رحیمی با تاکید بر اینکه تاکنون 632 دستگاه سانتریفیوژ از نوع کلاسیک و یخچال‌دار در کشور به فروش رسیده است، از صادرات آن به کشورهایی چون روسیه، سوریه، عربستان، تاجیکستان و ازبکستان خبر داد.

این محقق شرکت دانش‌بنیان شیکر (مخلوط‌کن خون) 500 دور در دقیقه انکوواتور یخچال‌دار برای کشت میکروب با دقت بالا و تولید سطل‌های امحای زباله‌های بیمارستانی، ماسک‌هایی برای محیط‌های پزشکی، دامپزشکی و آزمایشگاهی، انواع لامپ را از دیگر تولیدهای این شرکت دانش‌بنیان دانست.

انتهای پیام

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا