زباله را در سطل بیندازید و بازی کنید

به‌گزارش دانشمندآنلاین، بدتر از همه این موارد خیلی از مردم اهمیت نمی‌دهند که زباله‌هایشان را در سطل بیندازند.شرکت استارتاپی Sencity  برای رفع این مشکل دنبال چاره‌ای بود و در نهایت با طراحی سطلی  به‌نام TetraBIN راهی برای غلبه بر بی‌علاقگی مردم نسبت به انداختن زباله در سطل پیدا کرد. «تترابین» سطلی است که در قبال انداختن زباله درونش جایزه‌ می‌دهد.

سنسیتی بخشی از گروه شرکت‌های شتاب‌دهنده استارتاپی Urban-X  است که روی مقوله بالابردن کیفیت زندگی در شهرهایی مانند نیویورک تمرکز کرده است و درواقع، مسائلی را که مرتبط به رفاه عمومی شهروندان از جمله حمل‌ونقل و تسهیلات و زیباسازی سطح شهر است برعهده دارد.

TetraBIN سطلی است سه‌طرفه که دورش را صفحه‌ نمایشگری پیچیده شده ‌است و درونش حسگرهای متحرکی تعبیه شده‌اند که در جست‌وجوی زباله هستند و نحوه کارش این‌گونه است که یک زمینه سبز رنگ همراه با جانورانی در هوا در حال پرواز و سگی روی زمین که درخواست غذا می‌کند را نمایش می‌دهد تا زمانی‌که زباله‌ای درون سطل انداخته شود و آنگاه زباله به ران مرغ تبدیل شده و غذای سگ می‌شود در این‌صورت روی صفحه کدی نمایش داده ‌می‌شود که شخص می‌تواند با ارائه آن روی سایت TetraBIN جایزه‌اش را بگیرد.

این سطل‌ها از اینترنت نسل چهارم موبایل برای اتصال بهره می‌برند و می‌توانند اطلاعات را در زمانی کوتاه انتقال دهند. راه‌اندازی و کارکردن با سطل زباله نوآورانه شهری به تلاش اندکی نیاز دارد و اگر مردم از بازی‌کردن خسته شوند سطل می‌تواند چیزهای دیگری چون نقشه راه قطارها و اتوبوس‌ها یا وضعیت آنلاین آب‌و‌هوا و ترافیک را نمایش دهد.

به‌همین‌منوال کسانی‌که زباله را در سطل بیندازند جایزه می‌گیرند. سنسیتی امیدوار است این کار روزی به عادت همیشه شهروندان خصوصا کودکان تبدیل شود. زیرا این بازی می‌تواند تشویقی برای آنان باشد تا حتی زباله بزرگ‌ترها را گرفته و به سطل بیندازند و از کثیف‌شدن سطح شهر جلوگیری کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا