80 درصد محصولات مرتبط با فناوری‌های نوین نمی‌توانند به بازار برسند

به گزارش ایسنا، قنبرپور روز چهارشنبه، 13 بهمن ماه در نخستین نشست شورای هماهنگی فن بازارهای استان کرمان با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر همه محصولات هم به سمت دانش‌بنیانی حرکت کنند، باید نهادهایی وجود داشته باشد تا بازار این محصولات را پیدا کنند؛ بنابراین نقش فن‌بازار اتصال تولیدکنندگان محصولات دانش‌بنیان به بازار است.

قنبرپور تصریح کرد: ماموریت‌های فن‌بازار عبارتند از توسعه شبکه و زیرساخت‌ها و همچنین عملیات تجاری و فناوری. اکنون 8500 محصول در پرتال فن بازار وجود دارد.
رییس فن‌بازار ملی ایران گفت: فن‌بازارهای منطقه‌ای در استان‌ها با همکاری پارک‌های علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و شهرک‌های صنعتی ایجاد شده‌اند، ضمن اینکه کارگزار خصوصی برای اقدامات عملیاتی گام برمی‌دارد.

سرمایه‌گذاری در زمینه محصولات دانش‌بنیان ضعیف است

اسماعیلی، کارگزار فن بازار کرمان نیز در این نشست با اشاره به چشم انداز و اهداف فن بازار، اظهار کرد: این اهداف عبارت از شناسایی شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان داخلی، مشاوره امور تجاری سازی و مبادلات فناوری، گسترش بازار و معرفی محصولات صنایع کوچک و متوسط، شناسایی ایده‌های نو و دانش‌بنیان و کمک در جذب سرمایه و برگزاری دوره‌های آموزشی و کاربردی است.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 100 طرح ارزیابی و کارشناسی شده در فن بازار کرمان ثبت شده است که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد؛ ولی عموما با توجه به نوسانات کشور ما سرمایه‌گذاری در این زمینه ضعیف بوده است و تنها یک طرح را توانستیم به میزان 600 میلیون تومان به عرصه سرمایه‌گذاری وارد کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در مجموع طی سال‌های 93 تا 95 به تعداد 166 طرح مشاوره تخصصی به افراد داده شده است. وی با اشاره به برنامه‌های آتی فن بازار کرمان افزود: برگزاری جشنواره فناوری‌های استان، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی کالا در مرکز کسب و کار، مدیریت رفع عارضه‌های صنایع با مشارکت بنیاد نخبگان و متخصصین دانشگاه از جمله این برنامه‌ها است.

کارگزار فن بازار کرمان خاطرنشان کرد: امیدوارم مدل سنتی فعالیت را کنار گذاشته و روش‌های نوین را بپذیریم، ضمن اینکه انتظار می‌رود حاصل این جلسه به تهیه یکسری سبد برای نخبگان منجر شود تا بتوانند طرح خود را به فن بازار معرفی کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا