گزارش تصویری از موزه تخصصی علوم در مغولستان

کشور مغولستان جز کشورهای کمتر شناخته شده در سطح جهان است و مراکز پژوهشی و علمی این کشور به نسبت سایر موارد مشابه در جهان ، کمتر  معرفی شده اند.

این موزه دارای بخش های مختلفی بوده و بازدیدکنندگان آن می توانند در گالری های مختلف با مفاهیم علومی از قبیل  نجوم، فیزیک، هوا و فضا، محیط زیست و جانور شناسی آشنا شوند.

یکی از مراکز علمی کشور مغولستان، موزه علم و فناوری یا Mongolia Science and Technology Museum است که در منطقه هو هات مرکز بخش خود مختار مغولستان در مجاورت کشور چین قرار دارد. این موزه دارای بخش های مختلفی بوده و بازدیدکنندگان آن می توانند در گالری های مختلف با مفاهیم علومی از قبیل نجوم، فیزیک، هوا و فضا، محیط زیست و جانور شناسی آشنا شوند. از ویژگی های دیگر این موزه، طبقه بندی آن برای سنین مختلف بازدیدکنندگان است که به این افراد اجازه می دهد بر پایه سن خود با علوم مختلف برخورد کرده و مفاهیم علمی در سطوح گوناگون از مراحل ابتدائی و پایه تا سطوح پیشرفته در این موزه معرفی شده و آموزش داده می شود. موزه علم و فناوری مغولستان همچنین دارای چندین مرکز پژوهشی وابسته و مراکز مطالعاتی در حوزه های مختلف علوم است. 

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا