عضو هیات علمی دانشگاه تهران برنده جایزه برترین محقق بین المللی شد

به گزارش دانشگاه تهران، دکتر 'سعید یوسفی' عضو هیأت علمی گروه مدیریت پروژه و ساخت دانشکده معماری دانشگاه تهران در مقاله ای با عنوان «مذاکرات طرز تفکرمحور برای حل اختلافات محیط زیستی و منابع آب» روش نوینی را برای حل منازعات پیچیده زیست محیطی و مسائل کیفی و کمی منابع آب ارائه کرد.
وی در این مقاله با به کارگیری روش توسعه یافته خود در یک مطالعه موردی مربوط به حل اختلاف درباره کیفیت آب در ایران، تلاش کرده است با تلفیق علم مهندسی و آموزه های روان شناختی، مدل هایی برای رفع اختلافات در حوزه منابع آب و کاهش آلودگی آب ها ارائه دهد.
بر اساس این تحقیق، به دلیل خشکسالی های اخیر، منازعات مربوط به کمبود منابع آب به لحاظ کمی و کیفی و همچنین اختلافات زیست محیطی در خاورمیانه و به ویژه در ایران در حال گسترش است و به دلیل پیچیدگی این موضوعات، برای رفع مناقشات در این زمینه، به روش های مهندسی نوین حل اختلافات نیاز است. 
مذاکرات طرز تفکرمحور مدل جدیدی ارائه می دهد تا بتوان اختلافات را با کمترین هزینه و بیشترین بهره وری مدیریت کرد.
یوسفی در این مقاله راهکارهای تفکر منطقی برای رفع منازعات کیفی و کمی آب ارائه کرده است، به این صورت که پس از تهیه صورت مسأله، راه حل هایی پایدار برای رفع آن ارائه شود.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این مقاله نشان داده است که داشتن طرز تفکر منفی در مذاکرات هرگز منجر به حل معضلات نخواهد شد. 
این مقاله شایسته دریافت (Visiting International Fellowship – VIF ) از کنگره جهانی مدیریت منابع آب و محیط زیست (EWRI) در سال2016 در کشور آمریکا شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا