کمک ۱۰۰۰میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت کشور

سید حسن هاشمی شب گذشته در ضیافت افطاری خیرین حوزه سلامت با بیان این که دل خیرین با مهربانی و محبت گره خورده است، گفت: چنین محفل هایی فرصتی است تا از مشکلات و گرفتاری های یکدیگر آگاهی پیدا کنیم.

وزیر بهداشت مشکلات موجود حوزه سلامت را ناشی از کم تدبیری و کم دانشی های گذشته دانست و گفت: در دعای افتتاح که در شب های ماه رمضان می خوانیم، از خدا می خواهیم که دولت کریمه ای داشته باشیم و فکر می کردیم که نباید در جمهوری و نظام اسلامی، چهره محرومیت وجود داشته باشد اما هنوز شاهد آن هستیم و نمی توان آن را کتمان کرد.

هاشمی گفت: در اوایل انقلاب اسلامی، قدم های موثر زیادی برای محرومیت زدایی برداشته شد و لازم است این مسیر تداوم یابد.

وی از خدا خواست تا تعداد خیرین را برای کمک به مشکلات حوزه سلامت مردم، افزایش دهد و افزود: امیدوارم خدا به افراد دارای تمکن مالی، توفیق کمک و دستگیری از نیازمندان و دردمندان را بدهد زیرا مشارکت در حوزه سلامت بسیار اثرگذار و با ارزش است و پاداش نیکویی به دنبال دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به کمک ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خیرین به حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: سامانه یاس ۱۹۰(yas۱۹۰.ir) طراحی شده و همه افراد برای کمک به توسعه زیرساخت ها و تقویت امکانات حوزه سلامت می توانند به آن مراجعه کنند.

وی گفت: مرحوم آیت الله بهجت همواره می گفتند رقم صدقه مهم نیست بلکه توالی آن مهم است و امیدوارم که خیرات به ویژه در این ماه مبارک، مورد قبول درگاه الهی باشد اما باید توجه داشت که کمک و مشارکت در امور خیر، صرفا کمک مالی نیست.

وزیر بهداشت با بیان این که خیرین می توانند برای کمک به حل مشکلات سلامت روان مردم نیز وارد شوند، گفت:  فقط سرطان، خانواده ها را از پا در نمی آورد بلکه اعتیاد بدتر از آن است زیرا حداقل ۵ تا ۶ میلیون نفر درگیر آن هستند و خانواده های زیادی را گرفتار می کند.

هاشمی اظهار داشت: فقر و بیکاری نیز مشکلات موجود کشور هستند و طبق گزارش ها، در یک نقطه از مناطق محروم کشور، ۱ نفر باید کار کند و نان آور ۱۱ نفر دیگر باشد و اگر برای آن یک نفر نیز بیماری یا تصادفی پیش آید، وضعیت دشوار می شود و ممکن است به آسیب های اجتماعی منجر شود که زیبنده کشور نیست.

هاشمی تاکید کرد: برای کمک به مردم دردمند  باید بی ریا به مردم کمک کرد.

وزیر بهداشت به وجود موانع زیاد برای مشارکت خیرین در امور خیریه اشاره کرد و گفت: نباید اسیر وسوسه های شیطان شد که مسئولان گذشته اقداماتی انجام نداده اند پس چرا ما انجام دهیم از شما می خواهم که اسیر این افکار نشوید و از فرصتی که خدا برای شما فراهم کرده، نهایت بهره را ببرید.

هاشمی اظهار داشت: در دو سه دهه اخیر، حوزه بهداشت گرفتاری های زیادی داشته و مظلوم واقع شده زیرا توقع از ما زیاد است و بخشی از وعده های ما نیز محقق نشده است اما همکاران ما در سراسر کشور اقدامات بسیار ارزنده ای انجام داده اند.

وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان کشور جسارت بیشتری پیدا کنند و به مردم فکر کنند زیرا دغدغه اصلی امام خمینی(ره) نیز مردم بود .

به گزارش مهر، هاشمی دو مشکل عمده کشور را نبود اخلاص و وجود لجبازی عنوان کرد و افزود: این دو مشکل باعث گرفتاری مردم نیز شده اما مسئولان کشور باید به مشکلات مردم فکر کنند و مقام معظم رهبری نیز این دو دغدغه را دارند و مسئولان باید به آن توجه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا